کد خبر: ۹۷۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 16
شفا آنلاین>سلامت>مدیرعامل شرکت هلدینگ دارویی تامین گفت: درصورتی که از شرکت های سرمایه گذاری دارویی زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی حمایت شود تعداد اقلام دارویی این شرکت ها افزایش چشمگیری خواهد داشت.

به گزارش شفا آنلاین،محمدرضا شانه ساز روز سه شنبه در مراسم رونمایی از 14 قلم داروی جدید تولید شرکت های هلدینگ دارویی در کارخانجات داروپخش افزود: امسال 93 قلم دارو در شرکت های سرمایه گذاری دارویی سازمان تولید شده که در صورت حمایت تعداد اقلام دارویی را سه رقمی خواهیم کرد.

** تولید دارو درکشور تحقق اقتصاد مقاومتی
وی تصریح کرد: تولید دارو در کشور از نظر اقتصادی به صرفه تر است و تحقق اقتصاد مقاومتی و در خروج ارز از کشور به خارج نیز تاثیرگذار است.
وی ادامه داد: اگرچه این داروها ارزان تر تولید می شوند اما تمام شاخص های مورد نیاز برای تولید یک دارو را دارند که امیدواریم با حمایت بیشتر بتوانیم داروهای بیشتری را در کشور تولید کنیم.
به گفته وی، قراربود امروز 30 قلم دارو رونمایی شود اما چون ارزش این داروها بیشتر بود 16 قلم که ارزش مکمل داشت را رونمایی نکردیم.
شانه ساز در ادامه با بیان این که به عنوان مثال داروی کارتریج انسولین مبلغ واردات آن 330 هزار ریال است اما در تولید داخل با 40 هزار ریال این دارو به مردم عرضه می شود.
وی همچنین به آمپول هیستامینیوفن به عنوان یکی از داروهای رونمایی شده امروز اشاره کرد و گفت: این دارو ضد درد و تب است که چند سالی است که وارد بازار کشور شده قیمت واردات آن 70 هزار ریال ولی قیمت تولید آن 34 هزار ریال با کیفیت عالی و رقابتی است.
وی همچنین به چند داروی دیگر از جمله تاکرولیموس برای پیوند کلیه، کبد و مغز استخوان اشاره کرد و گفت: همه داروهای رونمایی شده با قیمت ارزان تر اما کیفیت عالی تر تولید شده است که امیدواریم با حمایت این شرکت های دارویی در آینده اغلب داروهای مورد نیاز بیماران در کشور تولید شود.
مراسم رونمایی از 14 قلم داروی جدید تولید شرکت های هلدینگ دارویی امروز (سه شنبه) با حضور علی ربیعی وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی و سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در محل کارخانجات داروپخش برگزار شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: