کد خبر: ۹۷۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 16
شفا آنلاین>سلامت>رئیس کرسی یونسکو در آموزش سلامت گفت: رسانه‌ها نقش مهمی را در فرهنگ‌سازی جامعه ایفا می‌کنند که باید سلامت روان کودکان را در اولویت قرار دهند.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر مصطفی معین رئیس کرسی یونسکو در آموزش سلامت در ششمین همایش علمی سالانه سلامت روان و رسانه در خصوص آسیب‌های روانی و اجتماعی کودکان و نوجوانان و نقش رسانه‌ها گفت: با توجه به تحقیقات و پژوهش‌ها اولویت کرسی یونسکو در آموزش سلامت در کشور بر اساس سلامت روان،‌ بیماری‌های قلبی،‌ سرطان، سلامت و حوادث جاده‌ای، دیابت، ایدز، محیط زیست و اعتیاد، است.

وی با بیان اینکه 34 درصد افراد در تهران از اختلالات روانی رنج می‌برند که بالاتر از متوسط کشوری است، اظهار داشت: اولین اولویت سیاست‌ کرسی یونسکو به سلامت روان اختصاص داده شده که به تصویب شورای عالی برنامه ریزی رسیده است که نقش رسانه‌ها در استفاده درست از داروها موثر است که مشکلات سلامت روان نه تنها در بین جامعه و مسئولان بلکه توسط رسانه‌ها و خانواده‌ها نیز مورد غفلت قرار گرفته و باید به طور جدی به آن توجه شود. 

معین با اعلام اینکه هزینه‌های درمان بیماری‌های روان کمترین سهم را در هزینه‌های جامعه دارد تصریح کرد: پوشش بیمه و اختصاص تخت به این بیماران بسیار مهم است و باید به آن توجه بسیاری شود. 

وی با بیان اینکه دوران کودکی از نظر زیستی و اجتماعی هنوز به درستی شناخته نشده، اظهار داشت: کودکی دوره‌ متمایزی از سایر سالهای زندگی است که آسیب‌پذیرترین گروه سنی در جامعه که نیازمند محیطی گرم،‌ آرام و مسئولانه‌ است کودکان می باشند.

رئیس همایش سالانه سلامت روان و رسانه در خصوص نقش رسانه‌ها در بهبود سلامت روان در جامعه بیان کرد: رسانه‌ها به دلیل گستردگی پوشش در نوع نگاه افراد و جامعه تاثیر گذار هستند و نقش مرجع را در شکل‌گیری جامعه دارند به طوری آینده‌ کودکان امروزی با توجه به گستردگی رسانه‌های عمومی دچار تغییر در سبک زندگی از جمله تغییر ساعت خواب و فرآیندهای آنها نیازمند توجه و آموزش فراوان است. 

وی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش و آموزش عالی نقش مهمی را در فرهنگ‌سازی ایفا می‌کنند که با بهره‌گیری از برنامه‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی می‌توانند به شناخت بهتر جامعه و افزایش اعتماد به نفس کودکان کمک کنند که مهمترین سند کنوانسیون حقوق کودک به سلامت روان کودکان اختصاص یافته است.
برچسب ها: یونسکو ، آموزش ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: