کد خبر: ۹۷۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 16
شفا آنلاین>سلامت>همایش نسلی سالم در پرتو فناوری های نوین با حضور صاحبنظران دانشگاهی و آموزش و پرورش در دانشگاه صنعتی شریف آغاز به کار کرد.

به گزارش شفا آنلاین، مدیر امور پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف روز سه شنبه در افتتاحیه همایش نسلی سالم در پرتو فناوری های نوین اظهار داشت: با اینکه از صنعتی شریف، ماهیت فنی و مهندسی تداعی می شود ولی این دانشگاه در حوزه سلامت اعم از سلامت فیزیکی و جسمانی و سلامت روانی و اجتماعی فعالیت های ویژه ای انجام داده و همچنان این فعالیت ها را ادامه می دهد.
دکتر محمدرضا موحدی، راه اندازی و فعالیت دانشکده مهندسی پزشکی، پژوهشکده مهندسی پزشکی و سیستم های سلامت، مرکز تحقیقات هوشمند عصبی و برنامه هایی همچون سامانه ابر سلامت را نشانگر توجه ویژه دانشگاه صنعتی شریف به مقوله سلامت جامعه دانست.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: حوزه سلامت به عنوان یکی از حوزه های میان رشته ای، بخش قابل توجهی از فعالیت های صنعتی شریف را به خود اختصاص داده و یکی از اولویت های دانشگاه به شمار می آید.
همایش نسلی سالم در پرتو فناوری های نوین، تحقق اهدافی همچون فراهم سازی بستری جهت تبادل ایده ها و به اشتراک گذاری تجربیات در جامعه علمی کشور، ایجاد پیوندهایی جهت سرمایه گذاری بر توسعه فناوری های ارتقا دهنده نسل هوشمند، ایجاد بستری جهت معرفی و به اشتراک گذاری دستاوردهای جامعه علمی در زمینه فناوری های نوین، معرفی سامانه های هوشمند شناسایی استعداد و پرورش استعداد بر پایه فناروی اطلاعات را دنبال می کند.
این همایش در محورهای اصلی 'فناوری، خلاقیت، استعداد یابی و استعداد پروری کودکان و نوجوانان'، 'فناوری و رشد و تکامل همه جانبه کودکان (Early Child Development)'، 'سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی کودکان و نوجوانان در پرتو فناوری های نوین'، 'فناوری و سبک زندگی کودکان و نوجوانان' و 'آموزش و پرورش، فناوری و نسل آینده' تدارک یافته است.
'خانواده، فناوری و نسل سالم'، 'فرهنگ سازی کاربری فناوری در نسل سالم'، 'فناوری و کارآفرینان آینده' و 'بررسی تجارب دنیا در کاربری فناوری های نوین در پرورش نسل آینده' از دیگر محورهای این همایش است.
همایش نسلی سالم در پرتو فناوری های نوین با ارائه سخنرانی در زمینه 'فناوری های نوین و کاهش شکاف بین نسل ها'، 'خانواده، فناوری و نسل سالم'، 'فناوری و سبک زندگی کودکان و نوجوانان' ، 'رسانه، کودک و سلامت خانواده'، 'فناوری های نوین و شکاف نسل ها'، 'عدالت در پرورش نسل آینده در پرتو فناوری های نوین' و 'اعتیاد اینترنتی و علل روانشناختی آن' تا فردا 28 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: