کد خبر: ۹۷۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 14
شفا آنلاین>سلامت>دبیر علمی اولین سمپوزیوم سالانه سارکوم گفت: مرکز چندتخصصی سرطان سارکوم در پژوهشکده سرطان پستان جهاد دانشگاهی به زودی راه اندازی می شود.
 به گزارش شفا آنلاین، مصطفی شاهرضائی روز یکشنبه در نشست خبری اولین سمپوزیوم سالانه سارکوم افزود که درمان سارکوم ها نیاز به یک تیم تخصصی دارد، از این رو متخصصان مختلف در این کلینیک، بیماران را با مشورت های جمعی، تشخیص و درمان خواهند کرد.
وی بر لزوم تشخیص زودرس و صحیح این بیماری تاکید کرد و گفت: ما دانش کافی برای درمان این بیماری را داریم، اما بسیاری ار تومورهای سارکوم در زمان بروز و ایجاد، علامتی ندارند و معمولا افراد زمانی از وجود این بیماری آگاه می شوند که تومورها رشد کرده اند.
شاهرضائی بیان کرد: برای درمان این بیماری علاوه بر متخصص جراحی، به سایر متخصصان حوزه پزشکی از جمله طب فیزیکی، انکولوژی و روان شناسان نیز نیاز است تا بیماران بتوانند خدمات مناسب را برای درمان دریافت کنند.
دبیر علمی اولین سمپوزیوم سالانه سارکوم تاکید کرد: هرچند افراد مبتلا به سرطان سارکوم در کشور زیاد نیستند اما درمان آن دشوار است و پبشرفت خوبی هم در درمان این سرطان نادر در کشور نداشتیم.
وی به دستاوردهای کشور در درمان بسیاری از انواع سرطان از جمله خون، کودکان و پستان اشاره کرد و گفت: با همت مراکز دانشگاهی و علمی توانستیم پیشرفت های خوبی در این زمینه ها بدست آوریم.
همچنین رئیس پژوهشکده سرطان پستان جهاد دانشگاهی نیز در خصوص راه اندازی مرکز خدمات تخصصی سارکوم گفت که مقدمات راه اندازی این مرکز با تشکیل یک کارگروه تخصصی مصوب در پژوهشکده سرطان پستان جهاد دانشگاهی فراهم شده است و در آن، تمامی خدمات مرتبط از جمله پیگیری، تشخیص، درمان و بازتوانی این بیماران به صورت متمرکز ارائه می شود.
دکتر کیوان مجیدزاده به دستاوردهای این مجموعه برای درمان سرطان سینه نیز اشاره کرد و گفت: ما توانستیم مدلی موفق برای درمان سرطان سینه پیاده سازی کنیم.
مجیدزاده ادامه داد: تمام نیازهای افراد مبتلا به این بیماری در قالب یک بسته ارائه می شود تا آنان به نحو مطلوبی با این بیماری مقابله کنند و در کنار فعالیت های درمانی به کارهای پژوهشی هم توجه ویژه می شود.
وی به مراجعه بیماران از کشورهای اطراف به این مجموعه درمانی و پژوهشی اشاره کرد و گفت: این مجموعه، مرجع بسیاری از مراکز علمی کشور است و حاصل تلاش دو دهه محققان و پژوهشگران این مجموعه به موفقیت های خوبی انجامید.
مجیدزاده بیان کرد: درصدد هستیم از این تجربیات موفق برای درمان مبتلایان به سرطان سارکوم نیز استفاده کنیم تا آنان بتوانند خدمات جامع و کامل را از یک مرکز درمانی دریافت کنند.
وی با اشاره به این که توجه ویژه باید به درمان این افراد صورت گیرد، گفت: با توجه به نبود جذابیت مالی و شایع نبودن این بیماری، توجه جدی به درمان این افراد صورت نمی گیرد.
نخستین سمپوزیوم سالانه سارکوم با هدف ایجاد همگرایی و هم افزایی بین رشته های مختلف پزشکی با حضور اساتید معتبر کشور در روزها 29 تا 30 بهمن ماه در بیمارستان میلاد تهران برگزار می شود.
سارکوم نوعی سرطان است که از بافت همبند مانند غضروف، استخوان و ماهیچه منشا می گیرد، از این رو سرطان استخوان یا سرطان ماهیچه را در هر نقطه از بدن سارکوم می گویند.
سارکوم ها سرطان های بدخیمی هستند که از سلول های مزانشیمی منشاء گرفته و قادر هستند اندام های فوقانی و تحتانی بدن و برخی ارگان های دیگر را درگیرکنند.
بر اساس تعریف، تومورهای بدخیم استخوان، غضروف, چربی و عروق در زمره سارکوم ها به شمار می آیند. این تومورها بر اساس بافت درگیر اسامی مختلف به خود می گیرند. استئوسارکوما تومورهای مربوط به استخوان، کنروسارکوما تومورهای مربوط به غضروف، لیپوسارکوما تومورهای مربوط به بافت چربی و بالاخره لیومیوسارکوما تومورهای مربوط به عضلات صاف است .
تومور سرطانی سارکوم، استخوان و بافت های نرم مانند عضلات و مفاصل را درگیر می کند و در مراحل اولیه معمولا سرطان سارکوم بافت نرم، علامتی ندارد.
تشخیص و درمان همه سرطان ها نیاز به کار تیمی دارد که در رابطه با این نوع سرطان به دلیل ناشناخته بودن علل و عوامل ابتلا به آن، این نیاز بیشتر احساس می شود.
در نخستین سمپوزیوم سالانه سارکوم، گروه های هدف مانند جراحان عمومی، رادیولوژیست ها، متخصصان ارتوپدی، خون و آنکولوژی، رادیوتراپی، بیوتکنولوژی، ژنتیک، سلول های بنیادی، پاتولوژی، زنان و مامایی، طب هسته ای، طب فیزیکی و توانبخشی، تغذیه و عروق حضور دارند و آخرین یافته های علمی در این حوزه را مورد بحث و بررسی قرار می دهند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: