کد خبر: ۹۷۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 13
شفا آنلاین>سلامت>وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد شمار مبتلایان به بیماری «میکروسفالی» در این کشور به 462 نفر رسیده است.

به گزارش شفا آنلاین، وزارت بهداشت برزیل روز گذشته در گزارشی اعلام کرد که موارد تایید شده مبتلا به بیماری «میکروسفالی» و دیگر بیماری‌های مربوط به سیستم عصبی در برزیل، به 462 نفر رسیده است در حالی که تنها ارتباط بیماری 41 نفر از این افراد با ویروس «زیکا» اثبات شده است.

وزارت بهداشت روز گذشته همچنین اعلام کرد که موارد ابتلا به بیماری «میکروسفالی» تاکنون از سوی مقامات 145 شهرستان واقع در 13 ایالت برزیل گزارش شده‌ است در حالی‌که ایالت «پرنامبوکو» واقع در شرق این کشور با اعلام گزارش ابتلای 167 نفر از بین 501 مورد مشکوک به ابتلای به بیماری «میکروسفالی» موجبات نگرانی روز افزون مقامات برزیلی را فراهم کرده است.

طبق گزارش‌های دریافتی 3 هزار و 852 نفر از موارد دیگر ابتلای به بیماری «میکروسفالی» در برزیل همچنان تحت نظر پزشک قرار داشته و بیماری آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته‌ است.

این گزارش به دنبال موضوع بررسی امکان وجود رابطه‌ای بین ویروس «زیکا» و موارد ابتلا به بیماری «میکروسفالی» و نگرانی پزشکان برزیلی تهیه شده است؛ «میکروسفالی» نوعی بیماری غیر قابل برگشت مادرزادی است که آسیب جدی و جبران ناپذیر به رشد شناختی کودک را به همراه دارد.

از ابتدای آغاز تحقیقات مصادف با روز 22 اکتبر 2015 تا روز 6 فوریه (30 مهر 94 تا 17 بهمن ماه) سال جاری 5 هزار و 79 مورد مشکوک مبتلا به بیماری «میکروسفالی» در بین نوزادان برزیلی گزارش شده است که 24 مورد از آن‌ها به دلیل ابتلا به این بیماری و یا بیماری مربوط به سیستم عصبی مرکزی جان باخته‌اند.

مطالعات صورت گرفته درباره عواقب ناشی از عفونت بارداری از سوی پزشکان ایالت «پرنامبوکو» حاکی از آن است که بیش از بین 4 هزار و 180 مورد ابتلا به ویروس «زیکا» در 830 شهرستان برزیل 1300 نفر از آن‌ها مبتلا به «میکروسفالی» هستند.

گزارش‌های وزارت بهداشت برزیل همچنین حاکی از آن است که علل ابتلا به بیماری «میکروسفالی» می‌تواند ابتلا به امراضی نظیر بیماری‌های عفونی و یا ویروس «زیکا» باشد در حالی که در این گزارش نام برخی از این قبیل بیماری‌ها همچون «سفلیس»، «توکسوپلاسموز»، «سرخجه» و «تب‌خال ویروسی» به عنوان عوامل احتمالی ابتلا به بیماری «میکروسفالی» ذکر شده است.

طبق گزارش‌های دریافتی تاکنون ویروس «زیکا» در 22 ایالت برزیل شیوع یافته که بیشترین موارد ابتلا به این ویروس در ایالت «پرنامبوکو» بوده است.

ایالات «آماپا» در شمال برزیل و «آمازواس» واقع در شمال غرب این کشور، تنها ایالاتی هستند که تاکنون موارد ابتلا به بیماری «میکروسفالی» را گزارش نکرده‌اند.

طبق اطلاعات دریافتی داروی بیماری «میکروسفالی» احتمالا تا 2 سال آینده آماده خواهد بود.

«سازمان بهداشت جهانی» چندی پیش خواستار قانونی شدن سقط جنین در کشورهایی شد که تحت تاثیر شیوع ویروس «زیکا» قرار گرفته‌اند.

این سازمان همچنین اعلام کرد که ویروس «زیکا» به شکل هشدار دهنده‌ای در قاره آمریکا در حال گسترش است و می‌تواند حدود 4 میلیون نفر را در این قاره تحت تأثیر قرار دهد.

ویروس «زیکا» از طریق حشراتی منتقل شده که سال گذشته نیز «تب دانگ» را در برزیل شیوع دادند؛ 1 میلیون و 650 هزار نفر از مردم برزیل در سال گذشته به «تب دانگ» دچار شدند که در نتیجه آن 863 نفر از آنان جان خود را از دست دادند.

«دیلما روسف» رئیس جمهور برزیل نیز چندی پیش اعلام کرد که تا 13 فوریه سال بعد( 25 بهمن ماه 95) بیش از 250 هزار برزیلی متشکل از 220 هزار نیروی مسلح ارتش به منظور از بین بردن عوامل اصلی رشد و پرورش احتمالی ویروس «زیکا» در تمام کشور پراکنده خواهند شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: