کد خبر: ۹۷۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 11
شفا آنلاین>بیمه و بانک> یک کارشناس گردشگری سلامت با اشاره به اینکه بسیاری از بیمه‌های خصوصی جزو پیشنهاداتی که می‌دهند، پوشش هزینه‌های درمان در خارج از کشور است چون درمان در کشورهای ثالث ارزانتر است، گفت: هم‌اکنون عراق بازار اصلی ایران در گردشگری سلامت است.

به گزارش شفا آنلاین، سید حسن طباطبایی‌نژاد درباره وضعیت گردشگری سلامت، اظهار داشت: گردشگری سلامت تقریباً از سال 2000 به عنوان یک اتفاق مهم اقتصادی در کل دنیا مطرح شد و کل کشورهای در حال توسعه به آن توجه کردند زیرا خدمات پزشکی، خدمات گرانی است.

وی ادامه داد: بیشتر اقدامات پزشکی به سمت اقدامات کم تهاجم رفته است که طول بستری را کوتاه می‌کند و به همین جهت برای بیمار گزینه‌های بیشتری نسبت به گزینه‌های در دسترس وجود دارد و این باعث شده است در طول 20 سال گذشته به عنوان یک پدیده مهم اقتصادی به آن نگاه شود.


این کارشناس گردشگری سلامت با بیان اینکه گردشگری سلامت یک فرصت اقتصادی برای کشورهای در حال توسعه ایجاد کرده است، اظهار داشت: در گذشته در این حوزه از سوی کشورهای در حال توسعه به سمت کشورهای پیشرفته بود تا به اعمال جراحی جدید دسترسی داشته باشند ولی در حال حاضر معضل اصلی مسئله قیمت است و در کنار آن مشکل ناکافی بیمه‌ها را در دنیا نیز داریم و یکی از گزینه‌ها برای درمان رفتن به کشورهای ثالث برای دسترسی به خدمات ارزان‌تر است.

طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه موج گردشگری در ابتدا در تمام دنیا سفرهای انفرادی بود، در یک برنامه گفت‌وگو محور رادیویی گفت: بعد از آن کارفرماهای بزرگ به این فکر کردند که به‌جای اینکه هزینه‌های سنگین بیمه را بدهند، مشوق‌هایی برای سفر کارکنانشان به کشورهای دیگر جهت جراحی‌های بزرگ مانند پیوند دهند تا سفر کنند.

این کارشناس گردشگری سلامت با بیان اینکه در موج سوم خود بیمه‌ها درگیر این موضوع شده اند، عنوان کرد: بسیاری از بیمه‌های خصوصی جزو پیشنهاداتی که به مشتریان خودشان می‌دهند، پوشش هزینه‌های درمان در خارج از کشور است زیرا این موضوع به نفع بیمه است و انتخاب‌های بیشتری را جلوی مشتری خودش قرار داده است.

طباطبایی نژاد به گردشگری سلامت در ایران اشاره کرد و افزود: این موضوع از سال 80 به صورت جدی در وزارت بهداشت و سازمان گردشگری به آن توجه شد و تقریباً به عنوان یکی از اولویت‌های سرمایه گذاری به آن توجه می‌شود. در طول این سال‌ها شاهد روند رو به رشد سلامت بوده‌ایم و تنها مبدا تغییر کرده است. در گذشته کشورهای حاشیه خلیج فارس از این موضوع استقبال می‌کردند ولی هم اکنون عراق در حقیقت بازار اصلی ایران است.

برچسب ها: گردشگری ، سلامت ، بیمه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: