کد خبر: ۹۶۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۹ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 10
پدر نفرولوژی ایران در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- پدر علم نفرولوژی کشور درباره اهمیت امضای تفاهم نامه های دارویی وسلامت محورایران و اروپاگفت: هر آمد و شد علمی اگر فقط جنبه تجارتی نداشته باشد بدون شک سودمند است.
پروفسور بهروز برومند در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب افزود: اگر ما در مسئله دانش پزشکی از دیگران جدا بیفتیم بدون شک از قافله عقب خواهیم ماند. بنابراین هر رئیس جمهوری که برای گسترش دانش پزشکی با دیگر کشورها چه از ما بالاتر یا پائین تر, چه در بلوک شرق چه در بلوک غرب و چه در ممالک پیشرفته یا عقب افتاده هر کاری کند در صورت داشتن مدیریت ،برای کشور سودمند خواهد بود.

وی افزود:البته به شرط این که بتوانیم از چنین شرایطی بهترین استفاده را ببریم و شاهد تبدیل ایران به  بازار فروش داروها نشویم؛

وی اظهار کرد: باید منتظر نتیجه این سفر ماند و هنوز برای اعلام نظر زود است؛ حال آن که سفراروپایی رئیس جمهوری سودمند و پذیرفتنی است.که  برای حاصل آن باید صبر کرد که یا فقط از جیبمان پولی می رود یا این که دانش پزشکی در کشور پیشرفت می کند.

رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: باید بکوشیم که پژوهش ها درباره دارو؛ درمان و بیماری را در کشور افزایش دهیم و ببینیم که دیگران در این باره چه کردند و یافته هایمان را با مردم درمیان بگذاریم و سعی کنیم که سطح دانش پزشکی را نیز پیش ببریم.

دانش پزشکی جدای از سیاست است

پروفسور برومند تصریح کرد: در این مسئله باید برخی توجهات سیاسی را در نظر نگیریم. یعنی فکر نکنیم که برای عقد تفاهم نامه های گوناگون باید از نظر سیاسی و عقیدتی کشورها را در نظر گرفت که جزء ممالک اسلامی هستند یا نه. زیرا مملکت اسلامی مانند عربستان سعودی هزار برابر از یک کشور مسیحی یا کلیمی دشمن ما است .پس نباید نگوئیم که فلان کشور شرقی  یا غربی است زیرا دانش پزشکی جدای از سیاست است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پرستار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
0
1
کاملا درست است. این قرار داد ها باید در جهت اعتلای پزشکی ایران باشد. سپاس از نظرات ارزنده پدر نفرولوژی ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: