کد خبر: ۹۶۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۹ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 08
گروهی از پژوهشگران ایتالیائی در تلاش هستند با شناسائی افراد دارای ابر حافظه ، با کمک تکنیک انعکاس مغناطیسی به مطالعه مغز و عملکرد آن در زمان یاداوری خاطرات پرداخته و بخش های مرتبط با حافظه در مغز را شناسائی کنند.

به گزارش شفا آنلاین،تیمی از دانشمندان به منظور شناسائی و ارائه روش های درمانی جدید جهت مقابله با بیماری هایی از قبیل ضعف حافظه و زوال عقل ، در حال بررسی کارکرد مغز و نوع عملکرد حافظه هستند . این گروه از دانشمندان به منظور تعیین دقیق تر این موضوع ، در جستجوی افرادی هستند که دارای حافظه ای قوی تر از سایر افراد بوده و فعالیت مغزی بیشتری دارند.

در مطالعات فوق ، دانشمندان از تکنیک انعکاس مغناطیسی یا  magnetic resonance techniques استفاده کرده و قصد دارند به طور دقیق نسبت به شناسائی بخش های مرتبط با حافظه در مغز و نحوه عملکرد این بخش ها تحقیق کنند.

در همین راستا ، دانشمندان تیم تحقیقاتی فوق الذکر موفق به شناسائی سه انسان خارق العاده در کشور ایتالیا شده اند که دارای قدرت حافظه بسیار زیادی بوده و می توانند خاطرات تک تک روزهای زندگی خود را با جزئیات کامل به یاد داشته باشند. این موضوع در حالی است که عموم انسان های عادی تنها قادر هستند خاطرات روزهای مهم و خاص زندگی خود را به همراه جزئیات ان به یاد داشته باشند.

گفتنی است در مطالعات فوق ، دانشمندان از تکنیک انعکاس مغناطیسی یا  magnetic resonance techniques استفاده کرده و قصد دارند به طور دقیق نسبت به شناسائی بخش های مرتبط با حافظه در مغز و نحوه عملکرد این بخش ها تحقیق کنند.

دانشمندان در مطالعات خود از افراد شرکت کننده در تحقیقات درخواست می کنند تا نسبت به اعلام جزئیات خاطرات خود از یک روز خاص اقدام کنند و به طور همزمان بخش های مختلف مغز این افراد و فعالیت های انجام شده در رشته های عصبی این قسمت ها رصد می شود.

گفتنی است در این مطالعات تیمی مشترک از پژوهشگران و دانشمندان دانشگاه های روم ، لا ساپینزا، پروجیاو موسسه عالی بهداشت شهر روم مشارکت داشته و هدف اصلی آن ها شناسائی و مطالعه دقیق عملکرد مغزی دستکم شش فرد دارای قدرت حافظه بسیار زیاد است.

ansa

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: