کد خبر: ۹۶۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۹ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 07
شفا آنلاین>اجتماعی>روانشناسی>افراد در زمان میان‌سالی بیشترین حد اضطراب و کم‌ترین حد رضایت از زندگی را دارند.
 به گزارش شفا آنلاین، آمارهای اداره آمار ملی بریتانیا حکایت از این دارند که میزان رضایت از زندگی در افراد حتی بالای 90 سال بیشتر از میان‌سالان (40 تا 59 سال) و سطح اضطراب کمتر است. با نگاهی دقیق‌تر، هرچند زنان میان‌سال بیشتر از مردان هم‌سنشان اضطراب دارند، اما درمجموع رضایت از زندگی و احساس شادمانی بیشتری را تجربه می‌کنند.

       آمارگران داده‌های شخصی بیش از 300 هزار نفر در بریتانیا را طی سال‌های 2012-2015 درباره رفاه گردآوری کردند و به این نتیجه رسیدند که میزان شادمانی و رضایت از زندگی از بعد از 35 سالگی سیر نزولی می‌گیرد. اما مشاهده شد که با رسیدن به 60 سالگی دوباره میزان شادمانی و رضایت از زندگی افزایش پیدا می‌کند و تا 65 تا 79 به بیشترین میزان می‌رسد و دوباره بعد از این سن کاهش پیدا می‌کند. به نظر کارشناسان اداره آمار ملی شاید کاهش احساس رضایتمندی در میان‌سالی به وظایف چندگانه افراد در این سنین بستگی داشته باشد. در این سن افراد غالباً هم وظیفه مراقبت از فرزندان را بر دوش دارند و هم مراقبت از والدین سالمندشان را.

       گزارش می‌گوید، پاسخ‌دهندگان جوان‌تر و آنها که به بازنشستگی رسیده‌اند، احتمالاً اوقات فراغت بیشتری دارند، درحالی‌که میان‌سالان هنوز باید برای تقاضاهایشان و ایجاد تعادل بین کار و تعهد خانوادگی‌شان تلاش کنند.شواهد نشان می‌دهند که این روزها مردم دیرتر بچه‌دار می‌شوند و تقارن زمان بچه‌دار شدن با سالمندی والدین می‌تواند بار زندگی در میانسالی را افزایش دهد. از سویی دیگر میانسالی سن فشارهای کاری و مالی مانند پرداخت قسط‌های خانه است. در آشفته‌بازار کار کنونی، این انتظار که حالا وقتش رسیده که به بالاترین وضعیت شغلی خود برسید هم می‌تواند ازجمله عوامل ایجاد اضطراب و فشار باشد. کارشناسان علاوه بر اینها می‌گویند، شاید افزایش سن درنهایت به این منجر می‌شود که افراد زندگی را از دیدگاهی دیگر ببینند.سپید
Guardian
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: