کد خبر: ۹۶۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 05
شفا آنلاین>سلامت>معاون پرستاری وزیر بهداشت، اقدامات دولت یازدهم در حوزه پرستاری را ارزشمند توصیف کرد و گفت: همه مدیران پرستاری باید با همکاری سایر نهادها با همگرایی و همراهی برای خدمت به مردم و پرستاران گام بردارند.

به گزارش شفا آنلاین، محمد میرزابیگی در نشست مدیران پرستاری دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور افزود: اگر می گوییم که می خواهیم فعل پرستاری را به مردم برسانیم و در نظام سلامت جاری کنیم این کار با جان مایه اخلاق و معنویت شدنی است.
وی اظهار داشت: پرستاران صاحبان فعل مراقبت هستند و باید در این حوزه به گونه ای مدیریت کرد که همه مردم، نظام سلامت و جامعه پرستاری از داشته های موجود به درستی بهره مند شوند.
معاون پرستاری وزیر بهداشت با تاکید بر چهار میثاق کشوری پرستاری، شامل مردم، نظام سلامت، فعل مراقبت و پرستاری و پرستاران، ادامه داد: باید طوری عمل شود که حرکت ما در این چهار ضلع متوازن باشد و با توجه به خدمات خوب و مراقبت های مناسب، قطعا مردم، مدافع پرستاران خواهند بود.
میرزا بیگی گفت: امسال برنامه های روز پرستار دو منظوره کلید می خورد به طوری که برنامه های جدید پرستاری و تجلیل از مقام پرستار همزمان در روز پرستار انجام می شود.
وی با بیان اینکه در روز پرستار به طور عملی روند اجرای برنامه های سال 95 این معاونت کلید می خورد، افزود: در دولت یازدهم کارهای ارزشمندی در حوزه پرستاری در سطح کشور انجام شده است که اینها نباید در کشور کمرنگ دیده شود و همه مدیران پرستاری باید با همکاری سایر نهادهای پرستاری با همگرایی و همراهی برای خدمت به مردم و پرستاران گام بردارند و در امر اطلاع رسانی خدمات و دستاوردهای پرستاری تلاش بیشتری شود تا به سمع و نظر مردم و جامعه پرستاری برسد.
معاون پرستاری وزیر بهداشت تصریح کرد: تا جایی که امکان دارد در روز پرستار در سراسر کشور برای تجلیل از قشر زحمتکش پرستار برنامه ریزی شود. همچنین وجوه معنوی، اجتماعی و علمی این حرفه را همراه با بیان جایگاه والای حضرت زینب کبری(س) به مردم و جامعه معرفی کنید و مردم را از توانمندی های کم نظیر پرستاران مطلع کنید تا بدانند چه گنج های ارزشمندی در نظام سلامت کشور وجود دارند.
میرزابیگی خاطرنشان کرد: برنامه های زیادی برای ارتقای جایگاه پرستاری با اعتقاد راسخ مدیران عالی وزارت بهداشت انجام شده یا در حال انجام است و با تعامل بیش از پیش، نتایج خوبی برای همکارن عزیز درپی دارد و در این بین همگان را به تعامل و همدلی توصیه می کنیم.
براساس اعلام وزارت بهداشت، اکنون 140 هزار پرستار در بیمارستان های دولتی و خصوصی نیز مشغول فعالیت دارند، اما با کمبود 100 هزار پرستار دیگر در مراکز درمانی مواجه هستیم.
در تقویم رسمی کشور، امسال 25 بهمن ماه مصادف با روز ولادت حضرت زینب (س)، روز پرستار نامگذاری شده است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: