کد خبر: ۹۶۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 05
شفا آنلاین>حوادث پزشکی> آژانس کودکان سازمان ملل (یونیسف) پنجشنبه شب اعلام کرد که برآورد می شود دستکم 200 میلیون دختر و زن در 30 کشور جهان ختنه شده باشند که نیمی از آنان در مصر ، اتیوپی و اندونزی هستند.

  به گزارش  شفا آنلاین،به نقل ازآسوشیتدپرس از مقر سازمان ملل در نیویورک، گزارش آماری یونیسف حاکی است که این آمار جهانی شامل حدود 70 میلیون دختر و زن بیشتر نسبت به برآورد این سازمان در سال 2014 است که علت آن رشد جمعیت در برخی کشورها و داده های جدید از اندونزی است.

مجمع عمومی سازمان ملل در دسامبر 2010 قطعنامه ای را با اتفاق آراء به تصویب رساند که در آن خواستار ممنوعیت جهانی ناقص کردن اندام تناسلی زنان شده بود؛ اقدامی که چندین قرن سابقه دارد و از این باور ناشی می شود که ختنه کردن دختران موجب کنترل امیال جنسی زنان می شود و باروری را افزایش می دهد. یکی از هدف های مشخص شده توسط سازمان ملل در سپتامبر گذشته این است که این کار تا سال 2030 از میان برداشته شود.

یونیسف هشدار داد با ادامه روند کنونی، شمار زنان و دخترانی که این کار در مورد آنان انجام می شود در 15 سال آینده به میزان قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت.

«کلودیو کاپا» کارشناس آماری یونیسف به آسوشیتدپرس گفت: 30کشوری که این رویه در آنها جریان دارد عمدتا در آفریقا ، خاورمیانه و آسیا هستند و رقم 200 میلیون یک برآورد محافظه کارانه است زیرا کشورهای بیشتری هستند که این رویه در آنها وجود دارد اما به دلیل در دسترس نبوده داده ها نمی توانیم آن را گزارش کنیم.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: