کد خبر: ۹۶۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 04
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: وزارت بهداشت برای حضور در مناطق محروم به پزشکان حقوق و مزایای بالاتری نسبت به پزشکی قانونی پرداخت می کند، که این امرباعث شده پزشکان رغبت و میل کمتری برای فعالیت در مناطق محروم در مراکز پزشکی قانونی داشته باشند.
به گزارش شفا آنلاین، احمد شجاعی، روز پنجشنبه در آئین بهره برداری ازساختمان پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری افزود:هم اکنون در زمینه حقوق و مزایای کارشناسان و پزشکان و متخصصان پزشکی قانونی درشهرهای بزرگ مشکلی وجود ندارد.
وی، به موافقت دولت در زمینه همتراز کردن حقوق و مزایای پزشکان سازمان پزشکی قانونی با دیگر پزشکان اشاره کرد وگفت: بیشترین مشکل در پرداخت حقوق و مزایا و جذب در مناطق محروم است که با همسان سازی و همتراز شدن حقوق و مزایای این مناطق در پزشکی قانونی و وزارت بهداشت این مشکل از سال آینده در کشور رفع می شود.
شجاعی اظهار کرد: هم اکنون 720پزشک متخصص در سازمان پزشکی قانونی کشور خدمت رسانی می کنند.
وی اظهار داشت: پزشکی قانونی کشور با یک سوم پست سازمانی خود به مردم خدمت رسانی می کند.
وی،با بیان اینکه هم اکنون کمبود نیروی انسانی تنها مشکل پزشکی قانونی کشور است،افزود:در بسیاری از شهرستان های کشور به علت نداشتن پزشک، مرکز پزشکی قانونی راه اندازی نشده است.
شجاعی، راه اندازی یک مرکز پزشکی قانونی جدید در چهارمحال و بختیاری را مورد تاکید قرار داد.
معاون رئیس قوه قضائیه کشور گفت: مرکز پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری یکی از مراکز با تجهیزات پیشرفته و استاندارد درسطح کشور است.
وی اظهار داشت:سازمان پزشکی قانونی بازوی قدرتمندی برای دستگاه قضایی برای قضاوت عادلانه است.
شجاعی افزود:هم اکنون تمام خدمات آزمایشگاهی در استان به جز بحث ژنتیک به مراجعان ارایه می شود.
مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال وبختیاری گفت:احداث ساختمان پزشکی قانونی استان از سال 91 با اعتبارات ملی و در سه هزار مترمربع آغاز شد.
منصور فیروزبخت افزود:این ساختمان با هزینه ای افزون بر 88 میلیارد ریال در سه طبقه احداث شده است که تمام خدمات تشریح، معاینات و آزمایش ها دراین مرکز به مراجعان ارائه می شود.
وی اظهار داشت:هم اکنون این مرکز به دو دستگاه سم شناسی و رادیولوژی پورتال(برای مشخص شدن جای ضرب گلوله درجسد) مجهز شده است.
همزمان با چهارمین روز از دهه فجر ساختمان پزشکی قانونی چهارمحال وبختیاری با حضور رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور، استاندار و مسوولان قضایی استان افتتاح شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: