کد خبر: ۹۶۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 03
شفا آنلاین>سلامت>نماینده سازمان جهانی بهداشت در ملاقات با مدیر عامل سازمان انتقال خون از وی خواست که تجربه های با ارزش ایران در مورد صنعت پلاسما با کشورهای منطقه مدیترانه شرقی (امرو) را به اشتراک بگذارد.
به گزارش شفا آنلاین،عبدالرحمن عبدلله نماینده سازمان جهانی بهداشت گفت: پلاسما ماده با ارزشی است که در خیلی از کشورهای جهان فناوری و دانش استفاده از آن برای مصرف درمانی وجود ندارد و در سال 9 میلیون لیتر پلاسما در دنیا هدر می شود.
وی از تبادل تجربیات ایران و کشورهای منطقه استقبال کرد و پیشنهاد کرد که ایران در تعیین استراتژی سلامت خون در منطقه امرو که در حال مراحل نهایی تدوین است و اکتبر سال آینده باید به تصویب وزرای بهداشت کشورهای عضو برسد؛ همکاری کند.
عبدلله این برنامه را نقشه راهی برای کشورهای منطقه خواند و افزود: در قالب این برنامه همکاری ایران و کشورهای منطقه شکل بهتری به خود می گیرد.
انجام پروژه های پژوهشی مشترک با سازمان جهانی بهداشت و کشورهای منطقه و کمک به ارتقای فنی افغانستان و پاکستان از دیگر پیشنهادهای عبدالله برای همکاری با ایران بود.
عبد الله با تاکید بر صلاحیت علمی و قدرت عملکرد سازمان انتقال خون ایران این سازمان را در کشورهای منطقه ممتاز و در میان کشورهای دنیا از سرآمدان دانست و گفت: ایران می تواند با کمک به توسعه انتقال خون کشورهای منطقه، جایگاه انتقال خون در دفتر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت را ارتقا بخشد.
در این بازدید عبدلله از آزمایشگاه مرجع انتقال خون و بخش ایمنوهماتولوژی و مرکز نوآوری بازدید کرد.
براساس این گزارش مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران از ظرفیت راه اندازی پالایشگاه داخلی پلاسما در کشور خبر داد و گفت: قرارداد انتقال دانش و تکنولوژی پالایش پلاسماو تولید کیسه خون با آلمان و کره منعقد شده است .
علی اکبر پور فتح الله افزود: ایران به زودی ظرفیت گسترش صنعت پالایش قراردای پلاسما در منطقه را کسب خواهد کرد و در زمینه تولید برخی تجهیزات انتقال خون بازار منطقه ای را به دست خواهد آورد.
نماینده منطقه ای انتقال خون درسازمان جهانی بهداشت از 12 تا 14 بهمن ماه برای مذاکره و گفت و گو با مدیرعامل سازمان انتقال خون به ایران آمده است .ایرنا
برچسب ها: سازمان ، جهانی ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: