کد خبر: ۹۵۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 02
شفا آنلاین>جامعه پزشکی>با تقویت احتمال شیوع ویروس زیکا در تمام قاره آمریکا، متخصصان بنا دارند برای مقابله با آن، پشه‌های اصلاح‌شده ژنتیکی را به کار گیرند.
به گزارش شفا آنلاین،ویروس زیکا که از طریق نیش پشه آلوده منتقل می‌شود با بروز یک نوع نارسایی نادر مادرزادی به نام میکروسفالی ارتباط دارد و باعث می‌شود نوزادانی با سر و مغز کوچک متولد شوند.

در حال حاضر واکسنی برای مقابله با این عفونت ویروسی وجود ندارد تا به توقف شیوع بیشتر این بیماری کمک کند. همچنین طبق برآوردهای سازمان جهانی بهداشت (WHO) تعداد چهار میلیون نفر پیش از تولید واکسن در سراسر قاره آمریکا به این ویروس آلوده می‌شوند.

کارشناسان انگلیسی به منظور پیدا کردن راه حلی جایگزین برای مقابله با این ویروس تصمیم دارند پشه‌های اصلاح‌شده ژنتیکی را در جنگل‌های برزیل رها کنند تا از تکثیر پشه‌های حامل این ویروس جلوگیری شود.

به گفته کارشناسان انگلیسی، این پشه‌ها به لحاظ ژنتیکی اصلاح شده تا ژن‌های کشنده را به نسل بعد خود منتقل کنند. این ژن‌ها باعث می شوند پشه‌ها پیش از آنکه بتوانند بارور شوند از بین بروند.

دکتر «ساموئل برودر» یکی از متخصصان این مطالعه گفت: پشه‌های آئدس که عامل انتقال تعدادی از بیماری‌های جدی و تهدیدکننده هستند به عنوان خطری جدی برای سلامت عمومی و رفاه اقتصادی ملت‌ها در نظر گرفته می‌شوند.

پیش از این شیوع تب دانگ در برزیل خسارت قابل توجهی را برجا گذاشته و اکنون نیز شیوع ویروس زیکا و افزایش تعداد نوزادان مبتلا به عارضه میکروسفالی، وضعیت را وخیم کرده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: