کد خبر: ۹۵۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۲ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 02
رئیس انجمن مدیریت اقتصاد داروی کشوردرگفتگو باشفاآنلاین تاکیدکرد:
شفا آنلاین- رئیس انجمن مدیریت اقتصاد داروی کشور بابیان اینکه سفررئیس جمهوری وتیم ایشان به اروپا تاریخی بود خاطرنشان کرد:حالا نوبت ما صنعت گران ایرانی است که به همکاران صنعت گر اروپایی بگوییم دیگر مانع سیاسی وتحریم بین ما نیست پس می توانیم بدون دغدغه فعالیت نماییم.
 
دکتر مهدی محمدزاده در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر خاطرنشان کرد:امضای تفاهم نامه درزمینه انتقال دانش یا سرمایه درزمینه های صنعتی و اقتصادی توسط مقامات دولتی کشورها بیشتر ارزش سیاسی و معنوی دارد.

وی افزود: این در حالی است که انتقال سرمایه یا سرمایه گذاری شرکت های تولیدی دارو در ایران بستگی به توجیهات اقتصادی، نوع پروژه و نیازها و سایرفاکتورهای مربوطه دارد.

وی ادامه داد: تفاهم نامه دارویی ایران بابزرگترین شرکت داروسازی اروپا-سانوفی فرانسه- بیشتر یک اثر امیدبخش دارد. یعنی این گونه نیست که بعد از این به طور حتم داروسازان خارجی وتولید کنندگان برای واردات گسترده به ایران وارد می شوند؛
وی گفت:اینها در واقع یک تفاهمی است که دولت فرانسه یا دولت اروپایی می گوید اگر داروسازان کشورهایشان می خواهند در ایران سرمایه گذاری کنند از نظر آنها بلامانع است.

وی با اشاره به این که دانش داروسازی دست دولت ها نیست بلکه دست شرکت ها و متخصصین مربوطه است خاطرنشان کرد: امضای تفاهم نامه دارویی رئیس جمهور فرانسه و رئیس جمهور ایران به این معنا نیست که فردا شرکتی داخل کشور می شود بلکه به معنای برطرف شدن موانع سیاسی است.

محمدزاده تصریح کرد: این سفر فوق العاده خوب بود و دکتر روحانی- رئیس جمهور- بدون شک کار تاریخی کرد؛پس ما صنعت گران هم اکنون باید به صنعت گران فرانسوی، ایتالیایی و اروپایی بگوییم که دیگر مانع سیاسی وتحریم بین ما نیست.

وی یادآور شد: نکته مهم آن که با این تفاهمنامه ها صنعت گران ما می توانند پارا از منطقه فراتر بگذارند. زیرا صنعت داروسازی ایران در حد تراز اول دنیاست و صنعت گران ما باید سراغ کشورهای تراز اول دنیا بروند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: