کد خبر: ۹۵۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۵ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 03
شفا آنلاین>سلامت> بسیاری از بیماران و جان‌به‌دربردگان از سرطان از عود سرطان نگران هستند. اما شواهد موجود بیانگر آن هستند که تغییرات مثبت سبک زندگی در طول درمان سرطان و پس از آن می‌تواند از عود سرطان یا ایجاد سرطان ثانوی جلوگیری کند.
به گزارش شفا آنلاین،همچنین بازماندگان سرطان با احتمال بیشتری ممکن است دچار بیماری‌های مزمن دیگر از جمله چاقی و اضافه‌وزن، مشکلات قلبی مانند نارسایی احتقانی قلب، نازک شدن استخوان‌ها و شکستگی آنها، فشارخون بالا، سطوح بالای کلسترول و دیابت شوند.

       این تغییرات سبک زندگی می‌تواند به شما در این دوره پس از درمان سرطان کمک کند و مانع از بروز این عوارض شود.

        غذاهای مغذی و سالم بیشتری بخورید. رژیم غذایی شما باید مملو از میوه‌ها و سبزی‌های تازه و سایر غذاهای کم‌چربی فراوری‌نشده باشد.

        فعالیت جسمی‌تان را به شیوه‌ای ایمن و موثر افزایش دهید. ورزش می‌تواند اضطراب و خستگی شما را کاهش دهد، عزت‌نفس شما را بالا ببرد، احساس خوش‌بینی شما را افزایش دهد، به سلامت قلب شما کمک کند، امکان حفظ وزنی متعادل را به شما بدهد و قدرت عضلانی و بنیه شما را تقویت کند. البته عوارض جانبی درمان سرطان مانند خستگی یا مشکلات خواب ممکن است انجام فعالیت‌‌های جسمی را برای شما مشکل کند. بنابراین بهتر است در این مورد با یک کارشناس آمادگی بدنی مشورت کنید.
  از استعمال دخانیات خودداری کنید.   شیوه‌هایی سالم برای کنترل استرس را بیابید.سپید
Healthday

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: