کد خبر: ۹۵۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۷ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 31
رئیس شبکه هپاتیت کشور در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- رئیس شبکه هپاتیت کشوربا اشاره به آماربالای پیوند کبد درایران گفت: خوشبختانه وضعیت پیوند کبد درایران از استانداردهای جهانی بالاتر است و خوشبختانه در این زمینه مشکل جدی وجود ندارد.
دکتر سیدموید علویان در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهارکرد: ما بزرگ ترین آمار پیوند را در منطقه داریم و حداقل 4مرکز در کشور فعال است .موفق ترین مرکز پیوند کبد ایران نیزبیمارستان نمازی شیراز است که سالانه بیش از 500 پیوند کبد در آنجا انجام می شود.

وی ادامه داد:تقریبا بیش از 95درصد پیوندهای کبد نیز از مرگ مغزی صورت می گیرد و آمارهای ما از استانداردهای جهانی هم بالاتر است.ضمن اینکه میزان بقای بیماران پنج سال بعد ازپیوند نیز بالای 85درصد است.

فوق تخصص گوارش و کبد درباره وضعیت دارویی بیماران پیوند کبد نیزخاطرنشان کرد: تا جایی که اطلاع دارم در حال حاضر داروهای  این بیماران مشکلی ندارد و حمایت بیمه ها هم  از آنها خوب است.

وی درباره لیست انتظار پیوند کبد نیز به شفا آنلاین گفت: در حال حاضر لیست انتظار پیوند خیلی بالا وشلوغ نیست. یعنی بیمار در لیست می ماند تا به پیوند نیاز پیدا کند، در واقع بیماران بر اساس اولویت پیوند می شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: