کد خبر: ۹۵۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۹ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 30
شفا آنلاین>اجتماعی>روانشناسی>بر اساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی مشخص شد که در حال حاضر 350 میلیون انسان با نشانه های افسردگی در جهان زندگی می کنند که این موضوع نشان دهنده اهمیت و لزوم توجه به حل فراگیر ترین بیماری قرن است .
به گزارش شفا آنلاین،بر اساس گزارش جدید سازمان بهداشت جهانی ، افسردگی را می توان شایع ترین بیماری موجود در بین انسان های کره زمین دانست زیرا مطالعات و آمارهای رسمی نشان می دهد که در حدود 350 میلیون نفر در سراسر جهان با افسردگی حاد دست و پنجه نرم می کنند .


 به گفته کارشناسان ، این رقم بسیار هشدار دهنده و زیاد محسوب شده و برای مقایسه ابعاد این بحران کافی است تا در نظر بگیریم جمعیت افراد دارای افسردگی در جهان ، از جمعیت ایالات متحده آمریکا که 321 میلیون نفر است ، بسیار بیشتر بوده و تقریبا برابر با کل جمعیت کشورهای مکزریک و برزیل است . از سوی دیگر باید توجه داشت که این آمار تنها آمارهای رسمی و ثبت شده در مراجع پزشکی محسوب می شود و بسیاری از افراد دارای افسردگی ممکن است فاقد سوابق ثبت شده پزشکی باشند.

جمعیت افراد دارای افسردگی در جهان ، از جمعیت ایالات متحده آمریکا که 321 میلیون نفر است ، بسیار بیشتر بوده و تقریبا برابر با کل جمعیت کشورهای مکزریک و برزیل است .

گفتنی است این پژوهش ها قرار است به طور رسمی در کنفرانسی بین المللی با عنوان : Depression, State of the Art 2016 که به میزبانی ایالات متحده آمریکا در اسفند ماه سال جاری برگزار می شود، ارائه شود . بر اساس این آمار تخمین زده می شود که در حدود یک میلیون نفر در سراسر جهان به طور سالانه جان خود را بر اثر عوارض ناشی از افسردگی از دست می دهند.

افسردگی دارای انواع گوناگون و متفاوتی بوده و می تواند به صورت های مختلفی از جمله افسردگی فصلی، افسردگی بی نظم ، مالیخولیا و افسردگی مدرن در افراد ظاهر شود. این گونه اخیر افسردگی ، یعنی افسردگی مدرن ، به تازگی و در بین گروه سنی جوان در کشور ژاپن شایع شده است و با گونه های قبلی شناخته شده افسردگی دارای تفاوت های بسیاری است. این گونه جدید افسردگی در سال 2000 میلادی توسط پژوهشگران شناسائی شده و مورد مطالعه قرار گرفت.    

روان پزشکان و پژوهشگران حوزه روان درمانی درباره بیماری افسردگی هشدار دادند که متاسفانه بیشتر بیماران مبتلا به افسردگی ، یعنی در حدود دو سوم این افراد ، بیماری خود را جدی نگرفته و به مداوای آن نمی پردازند . این موضوع به منزله وجود دائمی افسردگی دوره ای در زندگی آن ها است .ansa

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: