کد خبر: ۹۵۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 28
شفاآنلاین:سلامت>يكی ديگر از روش‌های درمان سياهی دور چشم استفاده از لايه‌بردارهای شيميایی است.
به گزارش شفاآنلاین : خیلی‌ها گمان می‌كنند كه زیبایی و جوانی از دست رفته برنمی‌گردد اما علم این روزها چیز دیگری می‌گوید. شما هم از آن دسته افرادی هستید كه دوست دارند صورتی زیبا و صاف داشته باشند؟

 

ايجاد حلقه‌اي سياه در اطراف چشم، به‌ويژه زير چشم مشكل شايعي در خانم‌ها و آقايان است كه شايد آقايان كمتر به آن توجه كنند اما خانم‌هاي مبتلا به اين مشكل هميشه به دنبال راه‌حلي براي از بين بردن يا محو کردن اين حلقه آزاردهنده هستند. بي‌شك در فروشگاه‌هاي لوازم آرايشي و داروخانه‌ها مجموعه‌اي از محصولات متنوع براي محو چند ساعته و موقت اين سياهي به شما پيشنهاد مي‌شود اما بهتر است با دلايل ايجاد و راه‌حل‌هاي جدي‌تر آن آشنا شويد.

 

دكتر بهروز باريك‌بين، متخصص پوست و مو در این باره مي‌گويد:« سياهي‌هاي دور چشم بيماري محسوب نمي‌شود و جزء خصوصيات طبيعي پوست است؛ پس برطرف كردن آن به‌طور كامل امكان‌پذير نيست ولي براي كم‌كردن سياهي دور چشم راهكارهايي وجود دارد كه اول بايد دانست چه چيزي باعث به وجود آوردن اين سياهي شده است تا بتوان راهكاري مناسب را تجويز كرد».

 

خوب بخوابید

براي درمان ابتدا از ميزان خواب‌تان مطمئن شويد. نداشتن خواب كافي و لازم، مهم‌ترين فاكتور در ايجاد سياهي دور چشم است. منظور اين نيست كه خواب كم باعث ايجاد اين حلقه‌هاي سياه مي‌شود بلكه كساني كه زير چشمان‌شان سياه است اگر خواب كافي در طول روز نداشته باشند اين حلقه سياه پررنگ‌تر مي‌شود. پس ابتدا خواب‌تان را تنظيم كنيد تا بتوانيد درمان‌هاي ديگر را به راحتي انجام دهيد.

 

انعطاف‌پذيري با لايه‌برداري

اگر مي‌خواهيد عمقي‌تر اين مشكل را حل كنيد به روش لايه‌برداري هم فكر كنيد. يكي ديگر از روش‌هاي درمان سياهي دور چشم استفاده از لايه‌بردارهاي شيميايي است. براي اين روش ماسك لايه‌بردار با لايه‌بردار‌هاي مختلف وجود دارد كه با استفاده از آنها مي‌توان رنگدانه ناحيه حساس دور چشم را بهبود بخشيد. اين مواد لايه‌بردار به روشن شدن پوست زير چشم كمك مي‌كنند و باعث مي‌شوند پوست زير چشم قوي شده و قابليت انعطاف‌پذيري داشته باشد.

 

جوانسازي با هيالورونيك

يادتان باشد براي كاهش سياهي‌هاي دور چشم  روش‌هاي زيادي وجود دارد كه مي‌توانيد آن را امتحان كنيد. يكي ديگر از روش‌ها براي كاهش اين حلقه‌ها، پركننده اسيد هيالورونيك است كه باعث كم شدن سياهي دور چشم و محافظت بيشتر  پوست و ساختارهاي عميق‌تري مي‌شوند. اين ماده كاهش حجم قسمت مياني پوست را هدف قرار مي‌دهد تا از كشيدگي عمودي پلك پايين پشتيباني كند. درصورتی‌كه شل شدن پوست مشكل باشد، يك دوره درمارولر به تحريك افزايش عوامل رشد به منظور تقويت توليد كلاژن و الاستين و سفت كردن و جوانسازي ناحيه كمك مي‌كند. در كنار اين روش مي‌توانيد از ليزر هم استفاده كنيد كه مي‌توان از آن به عنوان موثرترين روش‌ها نام برد.

 

لوازم آرايش و كانسيلرها

يكي ديگر از راه‌هاي برطرف كردن اين سياهي‌هاي مزاحم به‌خصوص براي خانم‌هاي جوان استفاده از لوازم آرايش و كانسيلرهاي زيرچشم است و آنها مي‌توانند با استفاده از اين لوازم آرايش به صورت موقتي از شر اين سياهي‌ها خلاص شوند؛ اين نكته را فراموش نكنيد كه استفاده از اين لوازم آرايش نه‌تنها كمكي به شما نمي‌كند بلكه در درازمدت باعث مي‌شود تا اين سياهي‌ها وضعيت بدتري پيدا كنند. پس سعي كنيد فقط در موقعيت‌هاي مهم كه راهي جز اين نداريد از اين روش استفاده كنيد.

 

تاثير كرم‌هاي بهداشتي

براي درمان سياهي‌هاي دور چشم نقش كرم‌ها و محصولات بهداشتي را دست كم نگيريد. يك روش بهتر و طولاني‌تر كه باعث تغيير در گردش خون عروق پوست پلك و كاهش سياهي دور چشم مي‌شود، استفاده از كرم‌هاي معتبر در بازار است كه البته استفاده از آنها بهتر است زير نظر پزشك باشد. كرم‌هاي رفع سياهي دور چشم علاوه بر اينكه دايره‌هاي سياه رنگ دور چشم را برطرف مي‌کنند باعث كاهش چين و چروك و روشن شدن پوست در اين ناحيه هم مي‌شوند. درصورتي‌كه مي‌خواهيد درماني فوري با اثرات طولاني مدت را تجربه كنيد، حتما اين روش را امتحان كنيد. اين روش هر چند زمان‌بر است اما تكنيكي تجربه شده در درمان اين مشكل است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: