کد خبر: ۹۵۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 27
مولاوردی تاکید کرد:
شفاآنلاین:جامعه>آسیب ها>معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه توسعه نامتوازن در کشور سبب بروز مشکل حاشیه‌نشینی شده است، گفت: پرداختن به حاشیه‌نشینی و زنان حاشیه‌نشین در برنامه ششم مورد توجه قرار گرفته است.
به گزارش شفاآنلاین : شهیندخت مولاوردی در ارتباط با اینکه بیشتر زنان معتاد متجاهر تهران را مهاجر تشکیل می‌دهند، گفت: عوامل و دلایلی که منجر به این مهاجرت‌ها و آسیب‌ها شده برای زنان و مردان یکسان است؛ توسعه نامتوازنی که در کشور وجود دارد و ما وارث آن هستیم، همچنین عدم توازن در مناطق مختلف کشور و موضوعات مختلف سبب پدید آمدن این گونه مسائل شده‌است و برای رفع آن‌ها باید به توسعه متوازن دست پیدا کنیم.
وی ادامه داد: این توسعه نامتوازن و مهاجرت‌ها همچنین سبب توسعه حاشیه نشینی نیز شده است و ما اکنون بالای ۱۰ میلیون حاشیه‌نشین در کشور داریم که یک زنگ خطر است.
معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه بخشی از حاشیه نشینان را زنان تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: زنان در شرایط کلی نیز آسیب‌پذیر‌تر از مردان هستند؛ چه برسد به اینکه در شرایط حاشیه‌نشینی قرار بگیرند.
وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های دولت در برنامه ششم رسیدگی به مسائل حاشیه‌نشینی و زنان حاشیه‌نشین است، ضمن آنکه پیش از این نیز ما زمینه پرداختن به این موضوع را با امضا تفاهم‌نامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی در زمینه توانمندسازی زنانِ سکونت‌گاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده فراهم کرده‌ایم.
مولاوردی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه تاکنون چند برنامه توسط وزارت راه و شهرسازی به صورت پایلوت و با تمرکز و محوریت توانمندسازی زنان اجرا شده است که از این پس نیز این برنامه‌ها را توسعه خواهیم داد. ایلنا‍


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: