کد خبر: ۹۵۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۵ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 28
شفا آنلاین>سلامت>عملکرد نادرست اعضای حسی، به‌ویژه آنها که در بویایی، چشایی، بینایی و شنوایی شرکت دارند، نقش قابل‌توجهی در درک فرد از خوب بودن خود دارند. در این موارد اختلافات قابل‌توجهی میان زنان و مردان در زمینه میزان شیوع وجود دارد.
به گزارش شفا آنلاین،  اختلالات چشایی و بویایی: احساس بویایی و چشایی هماهنگ با یکدیگر کار می‌کنند تا درک صحیح و دلچسبی از طعم غذا ایجاد کنند و دریافت غذا برای رفع نیازهای بدن ممکن شود. طبق مطالعه مرکز ملی سلامت آمریکا، شیوع اختلالات مزمن بویایی در آمریکا 4/1 درصد و شیوع اختلالات مزمن چشایی 6/0 درصد است. بیش از 7/2 میلیون نفر از مردم آمریکا دچار مشکلات بینایی هستند.

        میزان شیوع این عوارض با افزایش سن بیشتر می‌شود و تقریبا 40 درصد از مبتلایان به اختلال بویایی یا چشایی، سنی بیش از 65 سال دارند. دیزوزمیا (اختلال بویایی) در مبتلایان به پارکینسون شایع است و فانتوزومیا (توهم بینایی) در 90 درصد از افراد دچار آلزایمر رخ می‌دهد.

       اختلالات‌بینایی: حتی با استفاده از عینک یا لنزهای تماسی، 9 درصد از بزرگسالان دچار اختلالات بینایی هستند. 14 درصد از بزرگسالان در خانواده‌های فقیر دچار اختلالات بینایی‌اند، در حالی که 7 درصد از افراد خانواده‌های مرفه مشکلات بینایی دارند. زنان بیشتر از مردان دچار مشکلات بینایی می‌شوند.

        در میان بزرگسالان کمتر از 65 سال، افراد دارای بیمه درمانی بیشتر از افرادی که هزینه‌های درمانی را شخصا پرداخت می‌کنند و بیمه‌ای ندارند دچار اختلالات دید هستند.

       اختلالات شنوایی: یک نفر از هر 8 نفر (13درصد یا 30 میلیون نفر) در سنین بالای 12 سال دچار کاهش شنوایی در هر 2 گوش هستند و 2 درصد از افراد 45 تا 54 سال و 5/8 درصد از افراد 55 تا 64 سال کاهش شنوایی ناتوان‌کننده دارند. تقریبا 25 درصد از افراد 65 تا 74 سال و 50 درصد از افراد بالای 75 سال ناشنوایی ناتوان‌کننده دارند. در میان افراد بالای 70 سال با کاهش شنوایی که می‌توانند از ابزار کمکی شنوایی بهره ببرند، کمتر از 30 درصد از آن وسیله استفاده می‌کنند. حتی تعداد کمتری از افراد 20 تا 69 سال (16درصد) یکبار از آن استفاده کرده‌اند. میزان افراد بالای 70 سال با افت شنوایی که هرگز از وسایل کمک شنوایی استفاده نکرده‌اند، 5/30 درصد است.PRNewswire
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: