کد خبر: ۹۴۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۹ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 24
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>مقامات در سیرالئون روز ‍پنجشنبه ۲۱ ژانویه اعلام کردند یک مورد جدید ابولا – دومین مورد این بیماری از هفته گذشته هنگامی که غرب آفریقا پایان همه‌گیری را اعلام کرد- در این کشور تایید شده است.
به گزارش شفا آنلاین،   این شیوع تازه این کشور را وادار کرده است تا مراکز درمانی ابولا را بازگشایی و سیستم‌های غربالگری، از جمله ایست‌های بازرسی در بزرگراه‌ها را دوباره راه‌اندازی کند.

       سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد این مورد جدید عمه دختر ۲۲ ساله‌ای به نام ماری جالوه است که در ۱۲ ژانویه به علت ابولا فوت کرد.

       تاریک جاسارویک، سخنگوی سازمان جهان بهداشت جهانی اعلام کرد، این ۳۸ ساله «‍پرستار اصلی برادرزاده‌اش در دوران بیماری او بود.» او افزود: «این بیمار روز چهارشنبه هنگامی که در یک مرکز قرنطینه تحت نظر بود، دچار علائم بیماری شد.»

       جاساوریک گفت، تا به حال ۱۵۰ نفر از افراد در تماس با جالوه شناسایی شده‌اند، و یادآور شد که احتمالا به دنبال شناسایی این مورد جدید، فهرست افرادی که لازم است تحت نظر قرار گیرندِ، افزایش خواهد یافت.

       سیدی یحییتونیس، وزیر بهداشت سیرالئون نیز شناسایی بیمار جدید را تایید کرد و گفت این عمه در غسل دادن بدن جالوه پیش از تدفین شرکت داشته است. او به خبرنگاران گفت: «ما انتظار داریم که موارد دیگر بیماری به خصوص در افراد دیگری که پیش از تدفین ماری در غسل دادن او دخیل بوده‌اند، بروز کند.»AFP
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: