کد خبر: ۹۴۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 23
شفا آنلاین>سلامت>رئیس هماهنگ کننده تیم اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: اهدای اعضای بدن جوان تویسرکانی، به چهار و اعضای بدن مادر 44 ساله همدانی به سه بیمار نیازمند به عضو زندگی دوباره بخشید.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر مجید حمیدی افزود: دو کلیه، کبد و دریچه های قلب روح الله بیات 34 ساله که دچار خونریزی مغزی شده بود به چهار بیمار نیازمند به عضو اهدا شد.
وی ادامه داد: کسانی که دچار مرگ مغزی می شوند یک مرگ زندگی بخش دارند و با اهدای اعضای بدن آنها می توان افراد زیادی را از مرگ حتمی نجات داد.
وی عنوان کرد: با رضایت خانواده های بیماران مرگ مغزی در کنار اهدای چهار عضو اصلی، بافت و نسوج نیز به بیماران نیازمند اهدا می شود که با این اقدام تعداد بسیار زیادی از افراد می توانند بار دیگر به زندگی عادی خود برگردند.

* اعضای بدن مادر همدانی به سه بیمار زندگی دوباره بخشید
رئیس هماهنگ کننده تیم اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: اهدای اعضای بدن مادر 44 ساله همدانی به سه بیمار زندگی دوباره بخشید.
مجیدی افزود: مرحومه محبوبه رحیمی 44 ساله اهل و ساکن شهرستان همدان بود که در اثر سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شد.
وی ادامه داد: پس از مرگ مغزی، اعضای خانواده با اهدای اعضای وی موافقت کردند و دو کلیه، کبد و نسوج مرحوم رحیمی به بیماران نیازمند پیوند عضو اهدا شد.
وی با تقدیر از همت خانواده این مادر همدانی ادامه داد: اهدای عضو تجلی محبت پس از مرگ و تنها راه نجات بیمارانی است که هر لحظه با بودن یا نبودن سر می کنند.
وی تصریح کرد: خانواده بیماران مرگ مغزی در سخت ترین شرایط زندگی عزیزشان با رضایت به اهدای عضو و بخشش دوباره زندگی به نیازمندان شاهد لحظات شیرین زندگی دیگر بیماران رنج کشیده هستند.
اعضای قابل اهدا از فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه ها، کبد ، روده ها، لوزالمعده و کلیه هاست، علاوه بر این اعضا، برخی از بافت های بدن از جمله پوست، قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب نیز قابل پیوند است.
از ابتدای سال جاری تا کنون در همدان اعضای بدن 15 نفر دچار مرگ مغزی به بیماران نیازمند عضو اهدا شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: