کد خبر: ۹۴۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 23
معاون وزیر بهداشت :
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>معاون پرستاری وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی از کمبود بیش از 120 هزار پرستار در کشور خبر داد.
به گزارش شفاآنلاین : محمد میرزا بیگی جمعه شب در نشست با پرستاران استان هرمزگان بیان داشت: در رابطه با تعداد پرستاران تا استانداردها فاصله داریم و تعداد پرستار به ازای هر تخت براساس استانداردها باید حداقل به دو نفر برسد.
وی با بیان اینکه کمبود پرستار در هر سه سطح اولیه، عمومی و تخصصی باید رفع شود، تصریح کرد: در حال انجام برنامه ها و پیشبرد اهداف بر اساس سند توسعه پرستاری هستیم.
هم اکنون بیش از 140 هزار پرستار در کشور فعالیت دارند که با توجه به جمعیت، تعداد پزشکان و تخت های بستری کافی نبوده و حداقل باید به دو برابر ظرفیت فعلی افزایش یابد.
میرزابیگی، با اشاره به ابلاغ سیاست های سلامت از سوی رهبر معظم انقلاب، همچنبن در اولویت قرار گرفتن موضوع سلامت از سوی دولت و اجرای طرح تحول نظام سلامت بیان داشت: تمام این مسائل موجب شد تا میزان مراجعه های مردم به بیمارستان ها و مراکز درمانی افزایش یابد.
معاون پرستاری وزیر بهداشت ابراز داشت:پرستاران در صف مقدم ارائه خدمات پزشکی به مردم هستند و امیدواریم کمبودهای این حوزه در آینده ای نزدیک برطرف شود.
میرزابیگی با اشاره به استخدام بیش از 16 هزار پرستار در کشور در سالجاری ، خاطرنشان کرد: سال آینده بیش از 17 هزار پرستار در گروههای بالینی استخدام می شوند.
وی در خصوص معوقات پرستاران نیز گفت: معوقات پرستاران مربوط به مطالبات بیمه ای است که با پرداخت بیمه های پرستاران معوقه های آنان به زودی پرداخت می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: