کد خبر: ۹۴۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۵ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 22
شفا آنلاین>بیمه و بانک>شرکت های بزرگ بین المللی با عجله قصد به دست آوردن فرصتی در ایران دارند. درهای تجارت ایران بعد از لغو تحریم ها یکی پس از دیگری باز می شود.

به گزارش شفا آنلاین، به نقل از بیزینس اینسایدر، بسیاری از شزک های برگ بین المللی با در نظر داشتن یک جمعیت ۸۰ میلیون نفری و درآمد ۴۰۰ میلیارد دلاری آن را یکی از بزرگ ترین اقتصادهایی می دانند که بعد از فروپاشی شوروی به اقتصاد جهان ملحق می شود.

برخی از شرکت ها اما جانب احتیاط را در پیش می گیرند و در نظر دارند که لغو تحریم به شرط انجام شده است. در میان آنها می توان به اسامی زیر اشاره کرد.

ایرباس
وزیر حمل و نقل ایران اعلام کرد ۱۱۴ هواپیما به ارزش ۱۰ میلیارد دلار نیاز دارد. ایرباس روز شنبه اعلام کرد هنوز مذاکراتی در این باب آغاز نشده است.

آئودی
این شرکت تحت مالکیت فولکس واگن آلمان اعلام کرد نمایندگانی به ایران فرستاده تا مذاکراتی در مورد واردات انجام دهند.

کامرزبانک
وام دهنده شماره یک آلمان اعلام کرد در حال بررسی احتمال بازگشت به ایران در کمتر از یکسال بعد از توافق به پرداخت جریمه ۱.۴۵ میلیارد دلاری بایت نقض تحریم است.

دایملر
دایملر اعلام کرد در بخش کامیون ها توافق نامه هایی با ایران برای ورود دوباره به این کشور امضا شده است و در این رابطه با دو شرکت ایرانی برای راه اندازی مشارکت تولید داخلی کامیون های مرسدس بنز همکاری خواهد کرد.

هلنیک پترولیوم
بزرگترین پالایشگاه یونان در حال مذاکره با مقامات ارشد ایرانی برای بحث در رابطه با واردات نفت ایران است. این شرکت پیش از تحریم از خریداران اصلی نفت ایران بود.

هرن کنشت
شرکت حفاری آلمانی که در ساخت متروی تهران در دهه ۹۰ میلادی کمک کرد آماده انجام پروژه هایی در ایران است. مدیر عامل این شرکت در دو ماه آینده با ایران سفر می کند.

بریتیش ایرویز
روز دوشنبه اعلام شد این شرکت در تلاش است بتواند در آینده نزدیک روی باند تهران بنشیند.

شرکت ملی آلومینیوم هند
شرکت ملی آلومینیوم هند تمایل به راه اندازی مجتمع ۲ میلیارد دلاری در ایران دارد و تیمی از کارشناسان را برای کشف فرصت راهی ایران می کند.

ترکسل
به گفته مدیرعامل بزرگترین اپراتور تلفن همراه ترکیه، این شرکت به دنبال همکاری با بازار ایران و دستیابی به اپراتورهای تلفن همراه و ثابت است.

بیمه زوریخ
شرکت بیمه زوریخ اعلام کرد سعی در تحت پوشش قرار دادن مشتریان شرکتی در معاملات تجاری بزرگ با ایران دارد.
 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: