کد خبر: ۹۴۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۲۸ دی ۱۳۹۴ - 2016January 18
شفا آنلاین>سلامت>نخستین تمرین اطفاء حریق و تخلیه اضطراری سطح 3 ظهر امروز / دوشنبه / با حضور مسوولان مدیریت بحران دربیمارستان تخصصی و فوق تخصصی نجمیه وابسته به دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) برگزار شد.
به گزارش شفا آنلاین، این تمرین هماهنگ و منسجم با شرکت سازمانها و نهادهای دولتی و با حضور شماری از مسوولان دخیل در امر مدیریت بحران و سوانح در چهارنقطه از بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی نجمیه از جمله بخش سه مردان، بایگانی راکد، انبار مرکزی و درمانگاه شهید رهنمون انجام شد.

دراجرا و برگزاری این تمرین امدادگران و نجاتگرانی از آتش نشانی، شهرداری، سازمان مدیریت بحران شهر تهران، قرارگاه ثارالله (ع) و اورژانس این بیمارستان حضور داشتند.
تخلیه اصولی و به هنگام افراد ازمحل های ناایمن و انتقال به محل های امن، مهار و تحت کنترل درآوردن وضعیت به وجودآمده، جلوگیری ازسرایت و گسترش اثرات سوبحران به واحدهای دیگر و تریاژ(اولویت بندی مصدومان) از محورهای اصلی برگزاری این تمرین اعلام شد.

در اجرا و برگزاری این مانور بزرگ و هماهنگ پرسنل شرکت کننده از برنامه های آمادگی فکری و فیزیکی برای انجام عملیات اطفاء حریق و تخلیه اضطراری سطح سه استفاده کرده اند.

آگاهی دادن به کارکنان و تقویت انگیزه آنها، ارزیابی توانایی های فیزیکی و مهارت نیروهای امدادی، ارزیابی عملکرد برنامه ها و وظایف محوله، استعدادیابی برای تفویض مسوولیت ها، برآورد کفایات امکانات موجود و ایجاد هماهنگی بین تیم های عملیاتی و بخش های دخیل در امر مدیریت بحران و اطفاء حریق از دیگرمحورهای برگزاری این تمرین بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: