کد خبر: ۹۳۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۲۷ دی ۱۳۹۴ - 2016January 17
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>پزشکان انگلیسی برای نخستین بار پس از 40 سال، روز سه‌شنبه 12 ژانویه (22 دی) در مخالفت با طرح‌های دولت برای اصلاح شیوه پرداخت و شرایط کاری برای کار کردن در ساعات غیرمعمول (ساعات شب و تعطیلات آخر هفته) این اعتصاب را ترتیب داده‌اند و مقامات بهداشتی می‌گویند این اقدام ممکن است جان بیماران را در معرض خطر قرار دهد.
به گزارش شفا آنلاین،  پزشکان جزء (جونیور) می‌گویند در طول این اعتصاب 24 ساعته فقط خدمات اورژانس را ارائه خواهند کرد. بیش از 55000 پزشک جزء در بریتانیا مشغول به کارند که حدود یک‌سوم نیروی کاری پزشکی این کشور را تشکیل می‌دهند. این اعتصاب بر سر نوع جدیدی از قراردادها است که دولت می‌گوید باعث بهبودی خدمات مراقبت بهداشتی در شب و تعطیلات آخر هفته خواهد شد، اما پزشکان می‌گویند به‌شدت باعث کاهش حقوق پرداختی به آنان خواهد شد.

       فلورنس دالتون، 29 ساله، روانپزشک اعتصابی در بیمارستان سنت پانکراس در مرکز لندن گفت: «قراردادهای جدید منصفانه نیستند، این قرارداد برای ایمنی بیماران هم خوب نیستند، و درواقع وزارت بهداشت با این قراردادها به ما زور می‌گوید و ما را مورد آزار و تهدید قرار می‌دهد.» او افزود: «بسیاری از کارکنان در نظام ملی سلامت تحت کنترل دولت در بریتانیا احساس فرسودگی می‌کنند، فشار کاری بیش‌ازحدی به آنان تحمیل می‌شود و کسی برای کار آنان ارزش قائل نیست.» او گفت: «کارکنان هم‌اکنون دارند دسته‌دسته ان‌اچ‌اس را ترک می‌کنند. شمار کمتر و کمتری از افراد به این حرفه وارد می‌شوند. این وضعیت خیلی من را عصبانی کرده است.»

       روز سه‌شنبه شمار بسیاری از پزشکان و پرستاران مشغول به کار در ان‌اچ‌اس در صفوف اعتراضی متعددی در خارج از بیمارستان‌ها در سراسر لندن گرد آمده بودند. روز قبل از آن دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا از پزشکان خواسته بودند از این اعتصاب به قول او غیرضروری که باعث مشکلات واقعی می‌شود، دست بردارند.

       دولت کامرون می‌گوید که اصلاحات اعلام‌شده، برای اینکه بتوان خدمات پزشکی را در هفت روز هفته در اختیار بیماران گذاشت و کیفیت مراقبت‌ها را در روزهای تعطیل آخر هفته به اندازه روزهای معمول هفته بالا برد، ضروری است. همچنین قرار است پزشکان جونیور یک اعتصاب 48 ساعته در 26 ژانویه ترتیب دهند و در روز 10 فوریه نیز از ساعت 8 صبح تا 17 بعدازظهر به وقت گرینویچ هم به‌طور کامل دست از کار بکشند.

       ان‌اچ‌اس سازمانی است که از لحاظ شمار کارکنان سازمان‌ها در رده پنجم در دنیا قرار دارد و مراقبت‌های بهداشتی در نقطه تحویل عمدتاً به‌طور رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهد. ان‌اچ‌اس در بریتانیا بسیار مورداحترام است و شرکت بازاریابی و نظرسنجی YouGov در این کشور آن در رده نهادهایی قرار می‌دهد که اغلب مردم دید مثبتی به آن دارند.

       ان‌اچ‌اس حدود یک‌سوم هزینه‌های دولت برای خدمات عمومی را به خود اختصاص می‌دهد و یکی از مهم‌ترین موضوعات برای رای‌دهندگان در انتخابات است و ناظران اغلب آن را پاشنه آشیل دولت محافظه‌کار دیوید کامرون می‌شمارند.

       در حال حاضر نگرانی‌هایی درباره اینکه آیا ان‌اچ‌اس اعتبار مالی کافی برای حفظ استانداردهای بالایش دریافت کرده است، وجود دارد. 98 درصد از بیش از 37000 پزشک جزء در انگلستان به نفع اعتصاب بر ضد قراردادهای استخدامی جدید پیشنهادی وزیر بهداشت، جرمی هانت، رای داده بودند. پزشکان در بقیه بریتانیا در این اعتصاب شرکت نداشتند.

       بر اساس یک نظرسنجی اخیر، اغلب مردم در انگلستان از این اعتصاب‌ها مادامی‌که خدمات اورژانس قطع نشود، حمایت می‌کنند. در این نظرخواهی از 869 فرد بزرگسال در انگلستان 66 درصد آنان حامی اعتصاب بودند (ازجمله 41 درصد که قویاً حامی اعتصاب بودند). فقط 16 درصد این افراد با اعتصاب مخالف بودند.

       دولت مدعی است که قراردادهای جدید با این هدف پیشنهاد شده است که خدمات بهداشتی به‌طور مداوم در هفت روز هفته در اختیار بیماران قرار گیرد، چراکه بررسی‌ها نشان می‌دهند که میزان‌های مرگ‌ومیر تعطیلات آخر هفته هنگامی‌که شمار کارکنان بیمارستان‌ها کاهش می‌یابد، بالا می‌رود. این قراردادهای جدید افزایش پرداخت به پزشکان را در نظر گرفته است، اما برخی از ساعات غیرمعمول که بر سر کار بودن در آن‌ها در حال حاضر با پرداخت‌های بیشتر همراه است، به‌عنوان ساعات کاری استاندارد رده‌بندی شده‌اند.

       اتحادیه پزشکان انگلیسی، انجمن پزشکی بریتانیا (BMA) می‌گوید قراردادهای جدید حفاظت‌های لازم در برابر کار کردن پزشکان برای ساعات طولانی را که می‌تواند برای بیماران خطرناک باشد، در نظر نگرفته‌اند. این منازعه به جدال لفظی تندی میان دو طرف انجامیده است، به‌طوری‌که وزیر بهداشت، جرمی هانت برخی از افراد در BMA را متهم می‌کند که از اعتصاب به‌عنوان فرصتی سیاسی برای حمله به دولت محافظه‌کار که «از آن متنفرند»، استفاده می‌کنند.

Reuters

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: