کد خبر: ۹۳۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۲۷ دی ۱۳۹۴ - 2016January 17
شفا آنلاین>سلامت>سوپرکامپیوتر شرکت IBM موسوم به واتسون، که جایزه TV's Jeopardy را به دست آورده، به زودی به بیماران مبتلا به دیابت کمک می‌کند تا از هیپوگلیسمی پیشگیری کنند.
به گزارش شفا آنلاین،این خبر را، سازنده تجهیزات پزشکی، مدترونیک، اعلام کرده است. این کمپانی انتظار دارد یک اپلیکیشن تلفن هوشمند را که بوسیله واتسون طراحی شده، در تابستان 2016 معرفی کند.  این اپلیکیشن قادر است هشدارهای هیپوگلیسمی را به‌موقع در بیمارانی که از ابزار مدیریت انسولین استفاده می‌کنند، اعلام کند. این سوپرکامپیوتر حجم بالای داده‌ها را آنالیز می‌کند، الگوها را معین می‌کند، زبان طبیعی را درک می‌کند، به‌طور مداوم یاد می‌گیرد، و دلیل و برهان انسانی را شبیه‌سازی می‌کند.

 واتسون در حال حاضر گزینه‌های درمانی مبتنی بر شواهد به انکولوژیست‌ها ارائه می‌دهد و IBM قصد دارد قابلیت تشخیصی اپتیکال برای کار در رادیولوژی به آن اضافه کند. واتسون داده‌های به دست آمده از پمپ انسولین MiniMed مدترونیک و مانیتور مداوم گلوکز را همراه با میزان دریافت کربوهیدرات دریافت کرده و می‌تواند به‌طور گذشته‌نگر حوادث هیپوگلیسمی را پیش‌بینی کند. در مطالعه‌ای با حضور 600 نفر، دقت این ابزار 80 درصد محاسبه شد. هشدار تلفن هوشمند که بوسیله واتسون طراحی شده، به بیماران کمک می‌کند تا از بروز اپیزودهای هیپوگلیسمی با خوردن آب‌پرتقال یا موز پیشگیری کنند. البته این اپلیکیشن نخستین ابزار خودمدیریتی نیست که توسط مدترونیک برای دیابتی‌ها ارایه شده است. در سپتامبر گذشته، مدترونیک اپلیکیشنی را موسوم به MiniMed Connecمنتشر کرد که به بیماران اجازه می‌دهد داده‌های خود را روی تلفن‌های هوشمند ببینند.
Medscape
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: