کد خبر: ۹۲۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۴ - ۱۹ دی ۱۳۹۴ - 2016January 09
شفا آنلاین>اجتماعی>آبشار نیاگارا یکی از مناظر طبیعی دنیا است که اسم و رسمش برای بسیاری از گردشگران حرفه ای آشناست.
به گزارش شفا آنلاین،آبشار نیاگارا یکی از مناظر طبیعی دنیا است که اسم و رسمش برای بسیاری از گردشگران حرفه ای آشناست.آبشار نیاگارا یکی از معروف ترین و زیباترین آبشارهای جهان است. نواحی پیرامونی این آبشار، به اندازه ای سرسبز و زیبا هستند که با وجود اجرای چندین پروژه عمرانی در منطقه نیاگارا، باز هم امکان تبدیل به یکی از زیباترین مکان های توریستی دنیا را دارد.




آبشار نیاگارا، ترکیبی از دو آبشار بسیار بزرگ و یک آبشار کوچک‌تر می‌باشد که بر رودخانه نیاگارا واقع است. از لحاظ موقعیت جغرافیایی آبشار نیاگارا در مرز ایالت نیویورک در آمریکا و کانادا در جنوب استان انتاریو بین دو شهر نیاگارا فالز اونتاریو و نیاگارا فالز نیویورک قرار دارد. آبشاربزرگ‌تر اصطلاحاً به آبشار کانادایی یا آبشار نعل اسب معروف است و آبشار کوچک‌تر به آبشار آمریکایی معروف است. علت اصلی شهرت آبشار نیاگارا نه به علت ارتفاع آن بلکه به علت عریض بودن آناست. به طور متوسط نزدیک به ۱۱۰ هزار متر مکعب آب از آبشارها در دقیقه سرازیر می‌گردد.آبشارهای نیاگارا در بیست دقیقه‌ای شهر بوفالو آمریکا و نود دقیقه‌ای شهر تورنتو کانادا قرار دارد . یعتی باید ویزای توریستس کانادا یا ویزای توریستی آمریکا را داشته باشید.




بخشی از آبشار نیاگارا در خاک امریکا است و بخشی دیگر از آن در خاک کانادا و اگر روبه روی آبشار کانادا بایستی، آبشار امریکا و خاک آنجا را می توانی ببینی. البته آبشار امریکا آنقدر کوچک است که توجه کسی را جلب نمی کند و بیشتر امریکایی ها نیز برای دیدن آبشار نیاگارا به کانادا می آیند. پلی به اسم رنگین کمان Rainbow bridge  دو کشور  به هم متصل می کند.  از زیباترین مقاصد تفریحی و دیدینی در تور آمریکا و کانادا است .



آبشار نیاگارا عظمتی فوق العاده دارد. می توان ساعت ها به آن خیره ماند و خسته نشد و حتی گذر زمان را هم نفهمید. آنجا معمولا هوا برای گردشگران خوب است و می توان سنگهای عظیمی را که آب از رویشان به پایین می ریزد دید اما ذرات آب کمتر اجازه می دهد که طرف کانادایی، آبشار را از خاک امریکا که در واقع زیباتر هم است، مشاهده کرد.



آبشار از سه قسمت تشکیل شده است. یک قسمت کوچکتر که حدود ۵۰۰ متر با قسمت اصلی فاصله دارد. درقسمت اصلی، رودخانه دو شاخه می شود و جزیره زیبایی به نام Goat island در میان آن دیده می شود. سر انجام، دو آبشار متصل به هم با زاویه تقریبی ۹۰ درجه پدید می آید. ارتفاع آبشار در این قسمت ۵۵ متر است. بیشتر آبهایی که از این ارتفاع فرو می ریزند به صورت پودر درآمده و دوباره به هوا باز می گردند. آنچه این آبشار را منحصر به فرد کرده حجم آبی است که از این ارتفاع فرو می ریزد



در هر دو طرف رودخانه ساختمانهای بلند و ساحل زیبایی برای تماشای آبشار ساخته اند و گردشگران زیادی در کنار این ساحل با دوربین و بدون دوربین به تماشای آبشار نشسته اند. در کنار تماشای آبشار از ساحل، دو محل نیز در زیر ابشار برای دیدن آن وجود دارد که یک محل مربوط به کانادا و دیگری مربوط به امریکا است و برای ورود به آن ها باید بلیت تهیه کرد.




این آبشار در پایان آخرین دوره یخبندان، ذوب تدریجی و سرریز شدن یک دریاچه منجمد باستانی روی معبر سنگی که میان این دریاچه و دریاچه انتاریوی کنونی وجود داشته، پا به عرصه وجود گذاشته است. در طی هزاره ها، دریاچه پشت آبشار کوچک و کوچکتر شده و جای خود را به دریاچه Erie کنونی داده است. فرسایش طبیعی بر اثر فشار آب چندین کیلومتر محل آبشار را به عقب برده و به جای کنونی اش رسانده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: