کد خبر: ۹۲۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۱۷ دی ۱۳۹۴ - 2016January 07
شفا آنلاین>سلامت>پزشکی >دبیر شبکه تحقیقات قلب و عروق ایران گفت: نزدیک به 50 درصد از مبتلایان به فشار خون از بیماری خود مطلع نیستند.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر نضال صراف زادگان روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری کارگاه کشوری ثبت بیماری های قلبی و عروقی در اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: بسیاری از بیماران به صورت تصادفی از فشار خون خود با خبر می شوند.
وی با بیان اینکه شایعترین بیماری قلبی و عروقی، فشار خون است، گفت: درصد زیادی از بیماران مبتلا به فشار خون، بیماری خود را کنترل نمی کنند.


صراف زادگان گفت: نزدیک به 20 درصد از افرادی که فشار خون دارند، فشار خون خود را کنترل می کنند و 80 درصد هیچگونه کنترلی بر فشار خون خود ندارند.

وی با بیان اینکه بیماری های غیرواگیر اولین علت مرگ و میر در کشور است و در راس آنها بیماری های قلبی و عروقی قرار دارد، تصریح کرد: بین 35 تا 40 درصد از مرگ و میرها در ایران به علت بیماری های قلبی و عروقی است.
رییس پژوهشکده قلب و عروق اصفهان گفت:میزان ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی در کشور که در راس آنها سکته های قلبی یا گرفتگی عروق کرونر قرار دارد، در سطح بالایی است.

وی با بیان اینکه آمار دقیقی از بیماران قلبی و عروقی ثبت شده در کشور وجود ندارد، گفت: اولین بار در کشور طرح جامع ثبت بیماری های قلبی و عروقی توسط پژوهشکده قلب و عروق اصفهان با حمایت شبکه کشوری قلب ایران در حال اجراست.
صراف زادگان گفت: اولین کارگاه ثبت بیماری های قلبی و عروقی ایران با توجه به اینکه تاکنون ثبت جامع بیماری های قلبی و عروقی در کشور انجام نشده بود، در اصفهان برگزار شد .

صراف زادگان افزود: درمان، پیشگیری، تشخیص، استفاده از تکنیک های صحیح و بازنگری در سیاست های درمان و دارو از طریق سیستم ثبت بیماری های قلبی و عروقی مشخص می شود.
استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: استفاده بیماران، سیاستگذاران سیستم سلامت و بهداشت و گروه های ذینفع سه هدف عمده از اجرای سیستم ثبت است.

صراف زادگان با بیان اینکه کارگاه ثبت کل بیماری ها در وزارتخانه بهداشت و درمان در تهران است، گفت: کارگاه بعدی در مورد قلب و عروق اردیبهشت سال 95 در شیراز برگزار خواهد شد
دبیر شبکه تحقیقات قلب و عروق ایران با بیان اینکه جلسه امروز اصفهان برای تعیین سیاست های آینده قلب و عروق برگزار شد، گفت: 30 نفر از متخصصان قلب و صاحب نظران و اعضای شورای راهبردی شبکه کشوری قلب ایران برای حضور در این کارگاه دعوت شده بودند.

کارگاه کشوری ثبت بیماری های قلبی عروقی با هدف آشنایی شرکت کنندگان با شبکه کشوری تحقیقات قلب و عروق و اصول نظام ثبت بیماریها، مراکز ثبت و راه اندازی نظام ثبت بیماری های قلبی و عروقی به مدت یک روز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: