کد خبر: ۹۲۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۱۷ دی ۱۳۹۴ - 2016January 07
نایب رئیس انجمن چشم پزشکی ایران در گفتگو با شفا آنلاین اعلام کرد:
شفا آنلاین- نایب رئیس انجمن چشم پزشکی ایران، عوارض دیابت بر چشم؛ گلوکوم(آب سیاه) و در کودکان هم تنبلی چشم را ازمهم ترین و شایع ترین بیماری های چشمی و عارضه دار درایران برشمرد.
دکتر حمید احمدیه در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهارکرد: البته آب مروارید هم از دیگر بیماری  های شایع چشمی به شمار می رود اما به دلیل وجود امکانات کافی و درمان های به موقع،عامل چندان مهمی در کشور محسوب نمی شود.

وی ادامه داد:حدود پنج میلیون بیمار دیابتی باید بدانند که بیماری شان نیازمند کنترلی خوب است.بنابراین برای معاینات دوره ای چشم حتی بدون ناراحتی و در فواصل مشخص باید به چشم پزشک آنهم به طور منظم مراجعه نمایند.


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: در واقع شانس کوری بیماران دیابتی بستگی به زمان مراجعه آنها دارد؛ ضمن اینکه در بیمارانی که خیلی دیر مراجعه می کنند احتمال بروز عوارض جدی در آنها خیلی بیشتر است .اما در آنها که آگاهی دارند و به صورت مرتب به پزشکی مراجعه می کنند؛ پیشگیری می شود و اتفاق مهمی نیز درزندگی شان رخ  نمی دهد.

وی همچنین ادامه داد: آب سیاه یا گلوکوم هم به همین ترتیب است.حال آنکه دربخشی ازموارد به صورت خاموش عوارضش را ایجادمی کند و فرد از آن هیچ اطلاعی ندارد. بنابراین باید از 40سالگی به بعد معاینات دوره ای چشم انجام شود تا فشار چشم اندازه گیری و پیشگیری از آن نیز انجام شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: