کد خبر: ۹۲۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۵ - ۱۶ دی ۱۳۹۴ - 2016January 06
شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت>تحقیقات نشان از این دارد کودکان روستایی چینی که والدینشان برای کار به شهرستان‌ها رفته‌اند، در معرض چاقی قرار دارند.
به گزارش شفا آنلاین،61 میلیون کودک روستایی که والدینشان برای کار به مراکز شهرها رفته‌اند در معرض خطر مصرف چربی بیشتر و دریافت پروتئین کمتر هستند.

       در مطالعه‌ای که با مشارکت 975کودک از 140 منطقه روستایی شکل گرفت، تحلیل‌های دقیق از میزان دریافت تغذیه‌ای نشان از خطری داشت که پسرانی را تهدید می‌کرد که مسئولیت مراقبت از پدر و مادربزرگ‌هایشان را بر عهده داشتند درحالی‌که یکی از والدینشان برای کار مجبور به ترک خانه شده‌اند.

       در این مطالعه مشخص شد که این پسران در مقایسه با خانواده‌هایی که اعضای آن‌ها تکمیل بوده است، از رژیم غذایی با چربی بیشتر و مواد پروتئینی کمتر استفاده کرده‌اند که این مسئله می‌تواند با خطر فزاینده ابتلا به چاقی و توقف رشد در این پسران همراه باشد.

       اگرچه این یافته‌ها دلایل کافی برای این تغییرات غذایی را فراهم نمی‌آورند اما محققان تخمین می‌زنند که ممکن است یکی از دلایل آن دلایل اقتصادی باشد زیرا مادرانی که معمولاً خانه را به خاطر کار ترک می‌کنند، درآمد کمتری به دست می‌آورند و درآمد کمتر همراه با سواد کمتر پدر و مادربزرگان می‌تواند به رژیم غذایی ناسالم‌تر منجر شود.AsianScientist
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: