کد خبر: ۹۲۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۱۴ دی ۱۳۹۴ - 2016January 04
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>یک فوق تخصص عفونی کودکان گفت: در صورتی که عفونت مفصل و استخوان دیر تشخیص داده شود منجر به تخریب بافت مفصل یا استخوان می‎شود.

به گزارش شفاآنلاین : دکتر حمیدرضا شرکت‎العباسیه درباره عفونت‎های مفصلی و استخوانی اظهار کرد: هرگاه میکروب‎ها بتوانند خود را به طریقی به مفصل رسانده و در آنجا تکثیر یابند، می‎توانند منجر به التهاب و عفونت مفصل(آرتریت) در کودکان شوند. چنانچه بافت استخوان دچار عفونت و التهاب شود، استئومیلیت رخ می‎دهد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه علائم براساس سنین در افراد متفاوت است، بیان کرد: علایم بیماری در سنین پایین (زیر یک سال) تب، بی‎قراری و محدودیت حرکتی است؛ بطوری که هنگام تعویض پوشک، مادر متوجه می‎شود که کودک پا را در حالت خاصی نمی‎تواند تکان دهد.

این فوق تخصص عفونی کودکان با بیان اینکه در سنین بالا، علائم این بیماری تب، قرمزی مفصل، تورم مفصلی و محدودیت حرکتی است، اضافه کرد: در چنین حالتی بیماری که دچار عفونت مفصلی و استخوان می‎شود، باید تحت درمان آنتی‎بیوتیک وریدی قرار گیرد که البته مدت درمان براساس میکروبی که به بدن وارد شده، متفاوت است. مدت زمان برای عفونت مفصل سه هفته و برای عفونت استخوان سه ماه به طول می‎انجامد.

شرکت‎العباسیه اضافه کرد: در صورتی که عفونت مفصل و استخوان دیر تشخیص داده شود منجر به تخریب بافت مفصل یا بافت استخوان می‎شود. زمانی که عفونت استخوان به جراحی نیاز پیدا کند، قسمت استخوان که آبسه شده تخلیه می‎شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: عفونت مفصل و استخوان می‎تواند منجر به عوارض جبران‎ناپذیری نظیر کوتاهی قد (اندام)، محدودیت حرکتی بدن و از بین رفتن غضروف مفصلی شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: