کد خبر: ۹۱۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۱۰ دی ۱۳۹۴ - 2015December 31
در مراسم گشایش پانزدهمین کنگره انجمن متخصصین پوست ایران اعلام شد:
شفاآنلاین :سلامت >جامعه پزشکی >وزیر بهداشت در مراسم گشایش پانزدهمین کنگره انجمن متخصصین پوست ایران، تاکید کرد: مشکلات حوزه تخصصی پوست و مو با مراجعه به کوریکولوم آموزشی باید برطرف شود.

به گزارش شفاآنلاین ،دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در افتتاحیه این همایش که با حضور معاون اول رییس جمهور، رییس کل نظام پزشکی، استاندار تهران و جمعی از میهمانان داخلی و خارجی در محل هتل المپیک بر پا شد با بیان اینکه در کشور ما در طول سال هایی که گذشت کمتر به حوزه سلامت و مشکلات آن توجه شد و فاصله قابل توجهی نسبت به استانداردهای جهانی داریم، افزود: در منطقه از جمله کشورهایی هستیم که از نظر نیروی انسانی از سطح قابل توجهی برخورداریم اما در بحث خدمات و عدالت اجتماعی نسبت به سایر کشورها فاصله قابل توجهی داریم ولی خوشحالیم دولت با وجود همه مشکلات اقتصادی موجود توجه ویژه ای به بخش سلامت دارد.


وی گفت: طرح تحول سلامت با همیاری و حمایت دولت آغاز شد و به طور حتم بدون مشکل نخواهیم بود اما با همکاری دولت پیش خواهیم رفت تا بخشی از مشکلات مردم حل شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه دولت کار خود را با 8 هزار میلیارد تومان بدهی آغاز کرد و ادامه تحریم ها و کاهش قیمت نفت دلایلی است که موجب شده برنامه ها طبق انتظار پیش نرود، گفت: اما امیدواریم طرح تحول سلامت بتواند با موفقیت پیش رود و به نتایج مورد انتظار دست یابیم.

هاشمی در ادامه تصریح کرد: تخصص پوست و مو یکی از رشته های حائز اهمیت است زیرا اگر یک لحظه تصور کنیم که پوست بر بدن نباشد با چه مشکلات خطیری مواجه خواهیم شد و به قول خود این دوستان و همکاران 3 میلی متر عمق پوست و 3 هزار بیماری که اکثر آنها زمان بر و دشوار است.

وی با اشاره به اینکه پزشکان این بخش مشکلاتی از نظر حرفه ای دارند که باید نسبت به حل آن ها اقدام شود افزود: فکر نمی کنم با تعاملی که بین هیات مدیره جدید انجمن پوست و سازمان نظام پزشکی و جود دارد مشکلی بماند؛ امیدواریم تداخل کاری که با برخی رشته ها وجود دارد به زودی با مراجعه به کوریکولوم آموزشی هر رشته حل و رفع شود و در غیر اینصورت وزارت بهداشت وارد خواهد شد.

وی گفت: عناوین تمام گروههای پزشکی به صورت مشخص در شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت مصوب شده و طبق آن باید اجرا شود و اگر غیر از آن انجام شود برخلاف قانون و به ضرر سلامت جامعه است.

وزیر بهداشت در پایان درباره مشکلات فارغ التحصیلان جوان این رشته تاکید کرد: فارغ التحصیلان جوان این رشته هم بی مشکل نیستند که می توان از طریق انجمن و طرح تحول سلامت نسبت به حل آن ها اقدام نمود.

وی اظهار امیدواری کرد که وزارت بهداشت بتواند بخشی از مشکلات پزشکان را در کنار مشکلات مردم حل کند.


خواسته پزشکان از دولت، وصول مطالبات از بیمه ها است

دکتر علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی نیز در ادامه مراسم افتتاحیه اظهار کرد: در شرایطی پانزدهمین دوره کنگره پوست و مو برگزار می شود که به برکت همت والای همکاران پوست و مو کشور به دستاوردهای حرت انگیز و قابل توجهی رسیده ایم که آکنده از نتایج مهمی در حوزه پوست و مو است که حاصل آن پیشرفت و حل بسیاری از مشکلات مردم در حوزه درماتولوژی است.

وی افزود: بخش زیادی از برون داد این حوزه حاصل تلاش همکاران درماتولوژی ما در سطح جهان است و لازم است خسته نباشید جدی به همکاران خود در این حوزه عرض کنیم.

دکتر زالی با اشاره به اینکه بحث پوست و مو مباحث مهم و خطیری از طرح تحول سلامت را در بر می گیرد به گونه ای که بخش زیادی از این طرح را بیماران پوست و مو تشکیل می دهد، گفت: ما با بروز و شیوع 25 تا 33 درصدی از مسائل پوستی در سطح کشور رو به رو هستیم و به خصوص بحث تعغییر سبک زندگی، سلامت آب و هوا و ...موجب مشکلات ژنتیکی و هورمونی جدی شده است که در الگوی بیماری های پوستی در سال های اخیر تاثیر به سزایی داشته است؛ پس شناخت و درمان این بیماری ها نیازمند توجه به تغییرات نوین در عرصه پوست و مو کشور است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور، تصریح کرد: برای نسل جوان حوزه پوست و مو نگرانی ها و دل مشغولی های متعددی از آینده شغلی وجود دارد اما آنچه امیدبخش است، حضور یک هیئت مدیره فعال و پویا در انجمن متخصصین پوست و مو کشور است به خصوص شخص دکتر نیلفروش زاده به دلیل پشتکار و پشتوانه علمی که طی سال های گذشته داشته اند، ظرفیت موجود و ذخیره ارزشمندی هستند.

وی در پایان گفت: خوشحال هستیم که دکتر نیلفروش زاده هم زمان علاوه بر ریاست انجمن متخصصین پوست و مو ایران، مسئولیت مشاوره در نظام پزشکی را هم پذیرفته اند که از نظر من می تواند بسیاری از مشکلات و فراز و نشیب های این صنف را حل کند.

دکتر زالی گفت: با توجه به حضور معاون اول رئیس جمهور، فرصت را غنیمت می شمارم تا از همیاری و توجه دولت تدبیر و امید در بحث سلامت تشکر می کنم زیرا سلامت از جمله مباحث مغفول بود که خوشحال هستیم دولت یازدهم توانست رضایتمندی مردم را در این زمینه جلب کند. وی تاکید کرد: حفظ و جلب رضایتمندی در این زمینه در گرو هوشمندی و اجماع نظر همکاران در این زمینه است که نیازمند ثبات اعتبارات و بودجه در این بخش است از طرفی جامعه پزشکی خواستار وصول مطالبات آن ها از بیمه های بازرگانی و درمانی است.

وی در پایان گفت: نکته ای که این روزها مورد توجه و بحث قرار گرفته موضوع تامین امنیت شغلی پزشکان در اقصی نقاط کشور است؛ خصوصا در مناطق محروم و دورافتاده که از جمله مطالبات جامعه پزشکی و نظام پزشکی از دولت تدبیر و امید است.


جامعه درماتولوژی کشورآماده اجرای بهتر طرح تحول سلامت

رئیس انجمن متخصصین پوست ایران نیز در مراسم افتتاحیه پانزدهمین کنگره انجمن متخصصین پوست ایران اظهار کرد: خوشبختانه در دولت یازدهم سهم ویژه ای از بودجه کشور به بحث سلامت در کشور اختصاص یافته که منجر به ارتقا کمی و کیفی رسیدگی به درمان و سطح سلامت مردم شد.

دکتر محمد علي نيلفروش زاده، افزود: در حال حاضر سطح توقع مردم از بخش سلامت بالا رفته و ما امیدواریم ادامه مسیر با حمایت پزشکان کشور و انجمن های مختلف با موفقیت پیش برود.

وی با اعلام آمادگی خود و جامعه درماتولوژی کشور جهت اجرای هرچه بهتر طرح تحول سلامت گفت: ما پتانسیل قوی در جامعه درماتولوژی داریم که می توانی علاوه برحل مشکلات خود در حل مشکلات سایر حوزه های درمانی، سیاست گذاری ها و... نیز کمک به سزایی داشته باشیم.

نیلفروش زاده در ادامه گفت: در حال حاضر متخصین جوان این رشته با کمترین حقوق در مقایسه با سایر رشته ها در کل کشور مشغول به فعالیت هستند. بیماری های پوستی برخلاف سایر رشته ها به گونه ای است که آلام و دردهای فرد بیمار علاوه بر خود به دیگران هم منتقل می شود به عنوان مثال بیماران ای بی از جمله بیماران پوستی از جمله بیماری هایی است که فرد و جامعه را متاثر می کند که این موضوع نشان از نقش موثر این رشته در جامعه دارد.

رئیس انجمن متخصصین پوست ایران اظهار کرد: متاسفانه هفته گذشته در کمیسیون طرح و لوایح نظام پزشکی با تغییر آیین نامه تابلو و سرنسخه، خواست جامعه درماتولوژی مبنی بر حق آگاهی داشتن مردم از مدرک تحصیلی ارائه دهنده خدمت نادیده گرفته شد. بی شک این اقدام عقب گرد و تهدیدی برای سلامت جامعه است.

گفتنی است در این مراسم نفرات برتر پذیرفته شده در آزمون تخصص پوست امسال و جمعی از سخنرانان کنگره و پیشکسوتان رشته پوست مورد تجلیل قرار گرفتند. این همایش تا جمعه 11 دی ماه 1394 در محل هتل المپیک تهران ادامه دارد

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: