کد خبر: ۹۱۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۱۰ دی ۱۳۹۴ - 2015December 31
شفا آنلاین>سلامت>جوانه شبدر گیاهی اعجاز انگیز است و در درمان کم‌خوبی و پلاکت پایین مورد استفاده قرار می‌گیرد.
به گزارش شفا آنلاین،محمدباقر مینایی پزشک طب سنتی  با اشاره به اثرات اعجاز انگیز جوانه شبدر بر روی بدن  انسان گفت: خواص درمانی این گیاه در نوع خود بی‌نظیر بوده و با داشتن ویتامین‌هایی چون A و C ، ریبوفلاوین و نیاسین آرامش‌بخش اعصاب و در درمان افسردگی مفیده بوده و می‌توان در مکمل‌های غذایی هم از این گیاه استفاده کرد.

وی ادامه داد: گیاه و جوانه شبدر خاصیت ضد سرطانی بالایی دارد و همچنان پیشتاز میدان رقابت‌ در مقابل مکمل‌های غذایی مصنوعی و غیر مصنوعی است و برای درمان کم خونی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مینایی در ادامه با اشاره به اینکه این گیاه برخلاف اسمش پرکاربردترین گیاه در بین گیاهان دارویی است؛ تصریح کرد: چون این گیاه پرکاربردتر از گیاهان دارویی دیگر در بین گیاهان طب سنتی است بنابراین جایگاه به مراتب والاتر از گذشته دارد و بعضی از افراد با شنیدن اسمش دچار ناراحتی می شوند ولی در عوض نمی‌دانند که چه خاصیت شگفت‌انگیزی دارد.

این پزشک طب سنتی خاطر نشان کرد: خواص درمانی این گیاه بیشتر در درمان کم‌خونی و پلاکت‌ پایین، تصفیه کننده خون و تنظیم فعالیت‌های کبدی‌،‌ بدخلقی ناشی از علائم یائسگی مورد استفاده است و چون در آن آنتی‌اکسیدان به مقدار کافی وجود دارد خاصیت ضد سرطانی نیز دارد و در پیشگیری از بروز چین و چروک زودرس در پوست و پیشگیری از پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی به کار می رود.yjc
برچسب ها: طب سنتی ، گیاه ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: