کد خبر: ۹۱۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۱۰ دی ۱۳۹۴ - 2015December 31
عضو پیوسته انجمن علمی طب سنتی ایران در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- عضو پیوسته انجمن علمی طب سنتی ایران گفت: در صورت ابتلا به آنفولانزا ،بیماران باید غذاهای سبک استفاده نمایند وازمصرف غذاهای سنگین و چرب نیزبه شدت خودداری کنند.
دکتر مامک هاشمی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهارکرد: برای آنفولانزا باید درمان های مراقبتی انجام شود؛ در دوره بیماری نباید غذاهای سنگین مانند گوشت؛ کباب و غذاهای چرب و... مصرف شود؛ بلکه باید غذاهای سبک و در حد اشتها مصرف شود.

وی ادامه داد: این تصور که در صورت ابتلا به آنفولانزا به بیمار باید غذاهای سنگین و مقوی داد نیزبه هیچ عنوان صحیح نیست.

Image result for ‫طب سنتی‬‎

متخصص طب سنتی اظهارکرد: در صورت ابتلا به آنفولانزا مصرف زیاد لیمو ترش و عسل هم برای بیماران غیردیابتی توصیه می شود؛ اگر هم بیمار فردی جوان و فاقد فشارخون بالا است استفاده از شربت آب و عسل و کمی نمک نیز مفید است زیرا نمک هم به ضدعفونی کردن بدن کمک می کند.

وی بیان کرد: دم کرده مرزه خوب است و اثر ضد ویروسی دارد؛ درمان آنفولانزا با طب سنتی بسته به علائم نیز متفاوت است؛ضمن اینکه در دوره بیماری دفع مدفوع مهم است زیرا هر چه دفع بیشتر باشد بدن بهتر و بیشتر نیز پاکسازی می شود.

متخصص طب سنتی توصیه کرد: فرد مبتلا به آنفولانزا نباید مانع از عطسه و سرفه خود شود بلکه برای جلوگیری از انتشار آن در محیط باید از دستمال استفاده کند بلافاصله هم آنرادرسطل زباله بیاندازد.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: