کد خبر: ۹۱۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۱۲ دی ۱۳۹۴ - 2016January 02
شفا آنلاین>اجتماعی>روانشناسی>تحقیقات گروهی از محققان فرانسوی نشان می دهد که دلواپسی برخلاف تصورات رایج، مزایایی هم برای وضعیت کلی فرد به همراه دارد.
به گزارش شفا آنلاین،این تحقیقات گویای آن است که مغز برای پردازش شرایط مختلف اجتماعی و محیطی که دربرگیرنده تهدید منتهی به دلواپسی باشد منابع بیشتری را صرف می کند.

نتایج این مطالعه که در نشریه eLife منتشر شده می تواند توضیحی بر این واقعیت باشد که چطور بسیاری از افراد «حس ششم» برای درک خطر دارند.

این برای نخستین بار است که مناطق خاصی از مغز که در این فرآیند نقش دارند از سوی محققان تشخیص داده می شود.

مغز انسان این توانایی را دارد که تهدیدات اجتماعی را در این نواحی مغزی با سرعتی غیرقابل تصور یعنی تنها در 200 میلی ثانیه تشخیص دهد.

مغز انسان این توانایی را دارد که تهدیدات اجتماعی را در این نواحی مغزی با سرعتی غیرقابل تصور یعنی تنها در 200 میلی ثانیه تشخیص دهد.

البته این تحقیقات نتایج جالب توجه دیگری نیز داشته است. محققان دریافته اند افرادی که معمولا دلواپس هستند، تهدیدات را در ناحیه متفاوتی از مغزشان نسبت به سایر افرادی که آرامش بیشتری دارند احساس می کنند.

مطالعات جدید محققان فرانسوی نشان می دهد افراد مضطرب تهدیدات را با استفاده از ناحیه ای از مغز که مسؤول انجام فعالیتهاست پردازش می کنند. در عین حال این فرآیند در افرادی که کمتر مضطرب می شوند در ناحیه ای از مغز مسؤول تشخیص چهره است صورت می گیرد.سینا پرس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: