کد خبر: ۹۱۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۱۰ دی ۱۳۹۴ - 2015December 31
شفا آنلاین>سلامت>سازمان غذا و داروی آمریکا اخیرا سوگامادکس (Sugammadex) تزریقی با نام تجاری بریدیون (Bridion) را برای معکوس کردن اثرات بلوک عصبی-عضلانی ناشی از روکورونیوم‌بروماید و وکوریوم بروماید که طی انواع مشخصی از جراحی‌های بزرگسالان مورد استفاده قرار می‌گیرند، مورد تایید قرار داده است.
به گزارش شفا آنلاین،روکورونیوم بروماید و وکورونیوم بروماید، داروهای بلوک‌کننده عصبی-عضلانی هستند که فلج موقت را با مداخله در انتقال ایمپالس عصب به عضله باعث می‌شوند و برای فلج طناب‌های صوتی (وقتی که بیماران نیازمند تعبیه یک راه هوایی مصنوعی هستند) یا جراحی برای لوله‌گذاری تنفسی (روندی که اینتوباسیون تراکئال نامیده می‌شود) تجویز می‌شوند.

همچنین این داروها را می‌توان برای پیشگیری از حرکت بیمار در خلال جراحی در شرایطی که آنان تحت بیهوشی عمومی قرار دارند، تجویز کرد. داروهای بلوک‌کننده عصبی-عضلانی همچنین گاه برای پیشگیری از تنفس خودبخودی در شرایطی که بیمار باید زیر دستگاه تنفس مصنوعی (اینتوباتور) قرار دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دکتر شارون هرتز، سرپرست بخش محصولات بیهوشی و ضددرد مرکز ارزیابی و تحقیق دارویی سازمان غذا و داروی آمریکا می‌گوید: «بریدیون گزینه درمانی جدیدی است که به بیماران کمک می‌کند زودتر از اثرات داروهایی که برای اینتوباسیون و ونتیلاسیون طی جراحی دریافت می‌کنند بهبود یابند.

 این دارو کادر پزشکی را قادر می‌کند تا اثرات داروهای بلوک‌کننده عصبی-عضلانی را معکوس کرده و تنفس خودبخودی پس از جراحی را سریع‌تر بازگردانند.» ایمنی و اثربخشی بریدیون در 3 مطالعه فاز3 بالینی با شرکت 456 بیمار بررسی شد. در گروه دریافت‌کننده بریدیون در مقایسه با گروه تحت‌درمان با دارونما، زمان لازم برای برگشت بیمار سریع‌تر بود.

 بیشتر بیماران دریافت‌کننده بریدیون، طی 5 دقیقه پس از تجویز روتین بریدیون بهبود یافتند. به‌دلیل نگرانی‌های موجود در مورد وقوع آنافیلاکسی و واکنش‌های بیش حساسیتی که در مطالعات بالینی گزارش شده بود، بریدیون در یک مطالعه تصادفی دوسوکور دیگر بررسی شد. از میان 299شرکت‌کننده تحت‌درمان با بریدیون، یک نفر واکنش آنافیلاکتیک را تجربه کرد. مواردی از برادی‌کاردی که گاه به ایست قلبی می‌انجامد، در طی دقایقی پس از تجویز بریدیون گزارش شده است.

       بنابراین بیماران باید طی و پس از بازگرداندن بلوک عصبی-عضلانی، تحت مراقبت باشند و پزشک در صورتی که علائم بالینی برادی کاری را مشاهده کرد، باید از داروهای آنتی‌کولینرژیک نظیر آتروپین استفاده کند. FDA
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: