کد خبر: ۹۱۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۰۶ دی ۱۳۹۴ - 2015December 27
شفا آنلاین>جامعه پزشکی-همایش ها>بیماران روان با افتتاح پاراکلینیک «مسعود» در مرکز درمانی – آموزشی روانپزشکی رازی (امین آباد) ، از خدمات پیشرفته پاراکلینیکی بهره مند شدند.
به گزارش شفا آنلاین، این پاراکلینیک به همت سعید بالاپور یکی از خیران سلامت استان تهران و با همکاری موسسه خیریه ثامن الحجج (عج) مستقر در بیمارستان روانپزشکی رازی (امین آباد) و پشتیبانی مدیریت و کادر درمانی پزشکی این مرکز و دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ، بازسازی ، تجهیز و افتتاح شد.
دکتر حمیدرضا خرم خورشید رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در مراسم افتتاح این پاراکلینیک گفت: بیمارستان روانپزشکی رازی (امین آباد) از قدمت زیادی برخوردار است و سه سال آینده می توان صدمین سال تاسیس این بیمارستان را جشن گرفت.
وی افزود: بیمارستان روانپزشکی رازی دارای یکهزار و 400 تخت مصوب و یکهزار و 100 تخت فعال است که ضریب اشغال 76 درصد را دارد.
وی ادامه داد: نیمی از بیماران این بیمارستان -حدود 600 بیمار- را بیماران مزمن روانی تشکیل می دهند که برخی از آنان سابقه بستری سی ساله در بیمارستان را دارند.
رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، اظهارداشت: بیماری روانی و اختلالات روانی ، از جمله بیماری های شایع در میان جوامع است و یک درصد از کل هر جامعه ای را بیماران اسکیزوفرنی تشکیل می دهند ، علاوه بر اینکه بیماری های دوقطبی و اختلال شخصیت نیز درصد بالایی از افراد جامعه را مبتلا می کنند.
وی ، عدم درک درست جامعه و خانواده ها از وضعیت این بیماران که مجبور به اقامت در آسایشگاه ها می شوند، مزمن بودن بیماری و طولانی بودن دوره درمان ، ناتوانی بیماران روانی که حتی از معلولان جسمی و حرکتی مشکلات بیشتری دارند، تحت تاثیر قرار دادن خانواده ها و ایجاد اختلال در روابط اجتماعی خانواده ها و همچنین هزینه هایی که به آنان تحمیل می کند ، از مشکلات خاص بیماران روانی ذکر کرد.
خرم خورشید افزود: این مشکلات باعث شده که جوامع پیشرفته نگاه خاصی به این بیماران داشته باشند و در ایران نیز هرچند دولت سعی در ارائه خدمات پزشکی و درمانی به این بیماران دارد اما واقعا نمی تواند تامین کننده تمامی نیازهای آنان باشد و بدون کمک خیران نمی توان ، بسیاری از نیازهای آنان را مرتفع کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: