کد خبر: ۹۰۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۰۲ دی ۱۳۹۴ - 2015December 23
شفا آنلاین>سلامت>فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت که 10 بیمارستان صحرایی روز پنجشنبه در 10 نقطه استان سیستان و بلوچستان راه اندازی می شود.
به گزارش شفا آنلاین، سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد اخوان روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران در زاهدان با بیان اینکه نیروی زمینی سپاه توانمند ترین سازمان در داشتن سامانه های امداد و درمان در صحرا است، گفت که نیروهای این سازمان در مدت یک ساعت بیمارستانی با 60 تخت بستری را مستقر می کنند.
وی ادامه داد :در سال 88 یک مرکز مطالعاتی برای بررسی، تحقیق و مطالعه ایجاد شد تا مطالعات لازم برای خدمت رسانی در حوزه سلامت به مردم در مناطق محروم به ویژه سیستان و بلوچستان را انجام دهد.
وی افزود: پس از بررسی های لازم پنج تیم تخصصی در بخش های نیروی انسانی، مدیریت، خدمات درمانی و تجهیزات و سامانه های پزشکی تشکیل شد تا الگوی مناسبی برای خدمات رسانی سیار از جمله بیمارستانهای صحرایی ارائه دهند.
وی ادامه داد: مهمترین مساله در این زمینه آموزش نیروهایی بود که قرار است در این بیمارستانها خدمات ارائه کنند که اقدامات لازم انجام شد و در نهایت استقرار بیمارستانهای صحرایی با برنامه ریزی لازم در دستور کار قرار گرفت.
فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه گفت: بر همین اساس 90 باب بیمارستان از سال 88 تا پایان 93 در نقاط مختلف کشور ایجاد شد که 19 باب آن در سیستان و بلوچستان کار خدمات رسانی رایگان به مردم محروم و نیازمند را انجام دادند.
سردار اخوان افزود: 10 بیمارستان صحرایی نیز از روز پنجشنبه در 10 نقطه استان سیستان و بلوچستان راه اندازی می شود.
وی بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده قرار است در مجموع 43 بیمارستان - به تعداد شهدای حادثه تروریستی پیشین که همراه شهید شوشتری بودند-، تا پایان سال 95 در سیستان و بلوچستان راه اندازی شود که 29 بیمارستان تاکنون ایجاد شده و 14 بیمارستان دیگر تا پایان سال 95 راه اندازی خواهد شد.
وی با بیان اینکه بهداری نیروی زمینی سپاه دارای توانمندی بالایی در استقرار بیمارستانهایی صحرایی است اظهار داشت: نیروهای این سازمان در زمینه استقرار بیمارستان صحرایی به چنان توانمندی رسیده اند که یک بیمارستان با 60 تخت بستری را در مدت یک ساعت در هر گوشه ای از کشور و دنیا مستقر و راه اندازی می کنند.
وی افزود: تنها سی تی اسکن سیار در کشور از سوی متخصصان بهداری سپاه طراحی و اجرا شده و در یکی از بیمارستان های صحرایی برای خدمات رسانی به بیماران بکار گرفته شده است.
وی مهمترین هدف از ایجاد بیمارستانهای صحرایی را انگیزه بالای متخصصان و کادر درمانی برای خدمت به مردم و افزایش سرعت و دقت با رعایت تمامی استانداردهای علمی وزارت بهداشت و درمان ، ذکر کرد.
وی افزود: سرعت تحرک و آمادگی برای ایجاد بیمارستانهای صحرایی در مواقع بحران از دیگر اهداف مورد نظر است که خوشبختانه به این هدف نایل آمده ایم.
وی تحقق عملی شعار همدلی و همزبانی، افزایش روحیه تعاون و همکاری اجتماعی و فرهنگ خدمت به مردم مناطق محروم و دور افتاده را از دیگر اهداف ایجاد بیمارستانهای صحرایی عنوان کرد.
وی بهره مندی از امکانات پیشرفته تخصصی و انعطاف پذیر بودن، ابتکار خلاقیت و نوآوری بیمارستان های صحرایی را از قابلیت های منحصر به فرد این بیمارستانها ذکر کرد.
فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران با بیان اینکه در 10 بیمارستان صحرایی هزار و 160 پزشک متخصص، فوق تخصص و کادر بیمارستانی کار خدمات رسانی به مردم سیستان و بلوچستان را انجام می دهند اظهار داشت: تا پایان سال گذشته 300 میلیارد ریال خدمات از طریق این بیمارستانها به مردم ارائه شده است.
وی افزود: تمامی خدمات در این بیمارستانها رایگان است و حتی چنانچه بیماری نیاز به ادامه درمان در سایر بیمارستانهای مجهز کشور را داشت ضمن اعزام وی تمامی خدمات لازم به صورت رایگان انجام می شود.
وی با اشاره به مکانهای استقرار 10 بیمارستان یادشده گفت: بیمارستان شهید صدوقی اصفهان در جزینک شهرستان زهک، بیمارستان نبی اکرم (ص)جنوب شرق در شهرستان هیرمند، شهید هادی سنندج در میرجاوه، بیمارستان مشهد در بخش های جالق و سیرکان سراوان، کرمانشاه در شهرستان سرباز، بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان در شهرستان فنوج، بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س)در شهرستان دلگان، بیمارستان دکتر شهید بقایی اهواز در قلعه گنج و بیمارستان شهید محلاتی تبریز در شهرستان کنارک بخش زرآباد به مردم خدمات رسانی می کنند.
سردار اخوان اضافه کرد: این بیمارستانهای صحرایی در بخش های اتاق عمل، اورژانس، بستری، اطفال، سونوگرافی، قلب و عروق، زنان و زایمان، پوست و غیره خدمات رایگان به بیماران ارائه می کنند.




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: