کد خبر: ۹۰۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۹ - ۰۴ دی ۱۳۹۴ - 2015December 25
شفا آنلاین>حوادث پزشکی> شاید تصور رایج این باشد که میزان مرگ‌ومیر ناشی از خودکشی در زمان تعطیلات زمستانی کریسمس و سال نو بالا می رود اما برخلاف باور غالب، این تصور درست نیست.
به گزارش شفا آنلاین،  با اینکه افراد تنها در این فصل سال، بیش از پیش احساس تنهایی می‌کنند اما آمارها نشان‌ می‌دهد ماه‌های دسامبر و نوامبر کمترین میزان خودکشی را دارد. این ماه‌ها برای ساکنان کشورهای مسیحی، فصل شادی، خرید و پختن کیک کلوچه به شمار می‌رود.

       کریستین موتیه، روانشناس و مدیر ارشد پزشکی موسسه پیشگیری از سرطان در آمریکا در این باره می‌گوید: «فاکتورهایی که معمولا افراد را به خودکشی سوق می‌دهد، ژنتیک، بحران‌های روانی، بیماری‌های روانی و دسترسی به اسلحه است.»

 البته همه ما می‌دانیم که وارد شدن به تعطیلات می‌تواند با خود اضطراب و استرس به همراه داشته باشد، اما این به معنا نیست که آدم‌ها بخواهند به زندگی‌شان خاتمه دهند.

براساس آمارها کسانی که در این موقع از سال دست به خودکشی می‌زنند، کسانی هستند که در طول سال نیز با بیماری‌های روانی دست و پنجه نرم می‌کنند و ممکن است در این زمان با دشواری‌های بیشتری برای مواجهه با بیماری خود روبرو باشند. اما کسانی که زندگی عادی خود را در طول سال دارند،‌حتی اگر با استرس‌های بیشتری روبرو شوند، این وضعیت را به وضعیتی حاد و بحرانی تبدیل نمی‌کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: