کد خبر: ۹۰۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۰۱ دی ۱۳۹۴ - 2015December 22
شفا آنلاین>سلامت>هرگونه جسم خارجی به هر دلیلی چه بهداشتی و چه غیر بهداشتی با بدن تماس داشته باشد احتمال عفونت در آن زیاد است.
به گزارش شفا آنلاین،افشین محمد علیزاده متخصص عفونی و رییس بیمارستان طالقانی با اشاره به این که تمام جسم‌های خارجی چه بهداشتی و چه غیر بهداشتی احتمال عفونت در بدن را بالا می‌برد، گفت: تمام عفونت‌های ویروسی، میکروبی که ممکن است هر جسم خارجی در خود داشته باشد احتمال عفونت آن بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: در این فصل که فصل آنفلوآنزا است ممکن است باعث شود ویروس در بدن بیشتر بماند این ویروس‌ها بیشتر در پوست و مو می‌ماند و باعث می‌شود که همان جا ویروس باقی بماند و عفونت در آنجا مشک‌لزا شود.

این متخصص عفونی تصریح کرد: عفونت در هر جای پوست مثل ناف، دهان و غیره ممکن است که ایجاد شود در واقع به این عنوان است که اولاً تمام این پیرسینگ‌ها ممکن است غیر بهداشتی گذاشته شود و بلافاصله در معرض عفونت قرار می‌گیرد ولی اگر به صورت بهداشتی هم گذاشته شود به عنوان یک جسم خارجی تلقی می‌شود و احتمال عفونت بالا می‌رود.

علیزاده خاطرنشان کرد: هرگونه جسم خارجی که به بدن متصل شود چه غیر بهداشتی و چه بهداشتی، چون جسم خارجی تلقی می‌شود دُز عفونت در آن بالاست و ممکن است که فرد بر اثر عفونت زیاد حتی جان خود را نیز از دست دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: