کد خبر: ۹۰۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 21
شفا آنلاین>سلامت>تفاهم‌نامه طرح "سلامت‌یار" میان جمعیت هلال‌احمر و وزارت بهداشت با حضور وزیر بهداشت، رییس جمعیت هلال‌احمر، معاون درمان وزارت بهداشت و جمعی از هنرمندان منعقد شد.

به گزارش شفا آنلاین، سیدحسن هاشمی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه در خصوص فعالیت‌های داوطلبانه در جمعیت هلال‌احمر گفت: نیاکان ما از گذشته تاکنون در امور خیر کوشا بودند. برخی از این فعالیت‌ها در ارائه داوطلبان کمک در امور خیر امروزه با پوشیدن پیراهن مقدس هلال‌احمر تبلور پیدا کرده است.

وی افزود: در هرکجای دنیا این خصلت جاری است و کسانی که علاقه‌مند هستند به همنوعان خود کمک کنند، همه جا حضور دارند. در کشور آمریکا سالانه 400 میلیارد دلار توسط داوطلبان سود اقتصادی ایجاد می‌شود، آن هم در کشوری که در خارج از مرزهای خود رفتارش را با ملت‌های دیگر می‌بینیم و این رقم کم نیست.

وزیر بهداشت ادامه داد: اوج لذت آنجاست که انسان از همه تعلقات شخصی خود برای کمک به انسانیت جدا شود.

هاشمی با اشاره به حضور جمعیت هلال‌احمر در حادثه منا و همچنین اربعین حسینی گفت: ظلم و بی‌توجهی دولت عربستان آنقدر دردناک بود که زحمات اعضای جمعیت هلال‌احمر به تصویر کشیده نشد. تعدادی از آنها در این حادثه آسیب دیدند. در اربعین هم هلال‌احمر بسیار خوب عمل کرد. به نظر می‌رسد هنوز فرصت‌های مغفولی برای خدمت بیشتر به مردم وجود دارد.

وی اظهار کرد: امسال و سال گذشته شاهد همکاری‌های خوبی با هلال‌احمر بوده‌ایم و امیدواریم این همکاری‌ها ارتقاء پیدا کند.

وزیر بهداشت با اشاره به طرح مشترک سلامت‌یار بین جمعیت هلال‌احمر و وزارت بهداشت گفت: این طرح در 10 بیمارستان کشور اجرا می‌شود.

هاشمی افزود: در خدمت داوطلبانه اگر آموزش و نظارت وجود داشته باشد، می‌تواند در گذر زمان تحول‌های جدی را در محیط ایجاد کند. بیمارستان‌ها به دلیل تصمیم‌سازی‌های غلطی که در دو، سه دهه گذشته گرفته شد، خودگردان شدند و نیروهای واسط در بیمارستان‌ها غایب هستند. این طرح می‌تواند در تکریم بیماران و التیام‌بخشی به آنها کمک کند.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: