کد خبر: ۹۰۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۰ - ۰۱ دی ۱۳۹۴ - 2015December 22
شفا آنلاین>حوادث پزشکی> این تست، درواقع تعیین می‌کند کدامیک از داروهای مورد تائید سازمان غذا و داروی آمریکا برای هر فرد بیمار بهتر عمل می‌کند. این کار با بررسی ژن‌های بیماران تعیین می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،  برای افرادی که از افسردگی رنج می‌برند، درمان اغلب بازی شانس است. 30 تا 40 درصد این بیماران به اولین داروهای ضدافسردگی که برایشان تجویز می‌شود، پاسخ نمی‌دهند. بنابراین داروهای دیگری را امتحان می‌کنند و شاید هم داروهای دیگری را. این موضوع سبب می‌شود ماه‌ها تا سال‌ها طول بکشد تا بیماران داروهایی را دریافت کنند که بدون برجای گذاشتن اثرات جانبی ناخوشایند، از شر علایم بیماری خود رهایی یابند.

       اما شاید راهی باشد تا پزشکان و بیماران این نورد تاس را متوقف کنند. کمپانی‌هایی مانند Assurex، Genelex و Genomind نوعی تست ژنتیکی ابداع کرده‌اند که از یک سوآب گونه‌ای تکی استفاده می‌کند تا DNA بیمار را جمع‌آوری کنند، با این هدف که بیماران چگونه به‌طور فردی به داروهای مورد استفاده در درمان بیماری‌هایی مانند افسردگی، اضطراب و اسکیزوفرنی پاسخ می‌دهند. با این روش، شاید بتوان به بیماران کمک کرد زودتر به بهبودی دست یابند و در زمان، هزینه‌ها و درد و رنج احساسی که در این پروسه متحمل می‌شوند، صرفه‌جویی کنند.

هر فردی داروها را به‌طور متفاوت از دیگران متابولیزه می‌کند و این امر به آنزیم‌ها و گیرنده‌های آنها بستگی دارد. به‌طور مثال، بیماری که سطح آنزیمی پائینی از CYP2D6 دارد (این آنزیم مسئول متابولیزه کردن بسیاری از داروهای ضدافسردگی است)، بیشتر احتمال دارد که داروها در جریان خونش باقی بمانند و همین امر، عوارض جانبی و واکنش‌های شدیدتری را ایجاد می‌کند.

 پزشکان آمریکایی در حال حاضر از این تست‌ها برای تعیین بهترین و کاراترین داروهای مناسب بیمارانشان استفاده می‌کنند.

نتیجه این تست‌ها به صورت کدهای رنگی نمایش داده می‌شوند تا مشخص کنند یک بیمار چگونه داروها را تحمل می‌کند. رنگ سبز به این معنا است که «همانطور که دستور داده شده، مصرف شود»، رنگ زرد به این معنا است که «با احتیاط مصرف شود» و معنی رنگ قرمز، یعنی «با احتیاط و با انجام پایش‌های بیشتر استفاده شود».

       پزشکان و بیماران هر دو از این تست‌ها راضی هستند، زیرا با انجام آنها، به آزمون و خطای بیشتر و ویزیت‌های مکرر نیازی نیست. همچنین اگر بیماران سابقه پزشکی ناقصی داشته باشند، این تست‌ها خلاء موجود را برای پزشکان پر می‌کنند.Quartz
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: