کد خبر: ۹۰۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 21
شفا آنلاین>سلامت>بروز برخی بیماری‌های سالمندان در بسیار مواقع پزشکان را برای تشخیص و درمان آن سرگردان می‌کند.
به گزارش شفا آنلاین،حمید عمادی متخصص عفونی  با اشاره به این که علائم بروز بیماری‌های عفونی در سالمندان غیرمعقول است، اظهار کرد: به طور معمولی هر بیماری یا عارضه علائم و نشانه‌های خاص خود را دارد و پزشکان با توجه به آن بیماری را تشخیص و درمان می‌کنند.اما بروز برخی بیماری‌های سالمندان به ویژه عفونت‌ها در بسیار مواقع پزشکان را سرگردان می‌کند. به طوری که نمی‌توان به راحتی نوع بیماری را تشخیص داد.

وی افزود: در بیشتر بیماری‌های سالمندان علائم شایعی مانند اختلالات روانی، فراموشی، اختلال سطح هوشیاری، افسردگی و عفونت‌های ریوی به وضوح دیده می‌شود و تشخیص و درمان آن را سخت می‌کند.

عمادی تصریح کرد: سالمندان در عفونت‌های ریوی دچار اختلال سطح هوشیاری می‌شوند و حرف‌های بی‌ربط نامناسب بر زبان می‌آورند و راه خانه را گم می‌کنند یا برخی مواقع دچار بی‌حسی یا غش می‌شوند.

این متخصص عفونی تأکید کرد: علائم شایعی مانند بی‌حسی و غش نشانه بسیاری از بیماری‌ها است مانند بیماری دیابت که به دلیل افت قند خون اتفاق می‌افتد و یا ممکن است بر اثر مشکلات مغزی بیمار راه خانه را گم کند. به طوری که نه تب و نه سرفه‌ای در آن ها بروز داده شود، اما می‌توان گفت: این افراد دچار عفونت‌های ریوی شده‌اند.

عمادی افزود: اطرافیان باید با دیدن کوچکترین علائم در سالمندان به متخصصان مراجعه کنند تا از سلامت آنها مطمئن شوند. یک فرد عادی به طور معمول در 5 دقیقه 16 تا 20 بار تنفس می‌کند اما یک بیمار ریوی 28 تا 30 بار تنفس و باید به پزشک مراجعه کند.

این متخصص عفونی در پایان گفت: پزشکان به طور معمول برای درمان بیماری‌های ریوی پیشرفته از آنتی بیوتیک استفاده می‌کنند. اگر عفونت شدید نباشد با قرص و شربت درمان می‌شود. در مواقعی نیز بیماران برای معالجه در بیمارستان بستری می‌شوند، هرچه شدت عفونت‌های ریوی بیشتر باشد، احتیاج به مراقبت‌های ویژه در بخش ICU  نیز بیشتر می‌شود و هرچه سن بالاتر باشد بیماری ریوی شدیدتر است.تجمع مایع در ریه‌ها، عفونت در ته حلق و ریه و افرادی که دچار بیماری‌های سیستم ایمنی هستند و یا از داروهای تحریک کننده سیستم ایمنی استفاده می‌کنند بیشتر باید به مراقبت‌های ویژه قرار گیرند. عفونت‌های بیمارستانی مهمترین عامل شیوع و گسترش عفونت‌های ریوی است.yjc
برچسب ها: متخصص ، عفونی ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: