کد خبر: ۹۰۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 21
شفا آنلاین>اجتماعی> هفتمین‌ دوره برگزاری آیین «یلدا در کوچه‌های فقر» امشب در حالی برگزار می‌شود که بیش از 3 هزار کودک کار و خیابان شهرهای بزرگ کشور و 2 هزار کودک تحت آموزش خانه‌های جمعیت امداد دانشجویی – مردمی امام علی(ع) یک وعده غذای گرم، شال گردن و کلاه بافتنی، میوه و آجیل دریافت می‌کنند.
به گزارش شفا آنلاین،این مراسم که به رسم سالهای قبل به همت اعضای جمعیت امام علی(ع) و جمعی از خیرین و داوطلبان برگزار می‌شود در سطح کشور و شهرهای بزرگی مثل تهران، مشهد و شیراز برگزار می‌شود.

کتایون افرازه – یکی از اعضای داوطلب جمعیت امام علی   (ع) –  از ابعاد این آیین و پیشینه آن چنین یاد کرد: جمعیت امام علی(ع)  در طول سالهای فعالیت، از آیین‌ ملی و مذهبی کمک گرفته تا با اجرای برنامه هایی در همین راستا توجه افراد جامعه را نسبت به معضلات اجتماعی جلب کند و به این ترتیب به رفع یا کاهش این معضلات بپردازد.

عضو داوطلب جمعیت امام علی(ع) با اشاره به اینکه در طول سالهایی که با کودکان کار و خیابان در ارتباط بودیم متوجه این موضوع شده ایم که این کودکان به درس خواندن علاقه زیادی دارند و به خواست خودشان این شرایط را نپذیرفته‌اند، ادامه داد: بدیهی است هیچ کودکی با سن و سال آنها حاضر نیست حتی با وجود درآمد خوب، شب‌های سرد زمستان را در خیابان‌های سطح شهر مشغول کار کردن و التماس به  رهگذران باشد تا از او فال، گل یا کالایی که در دست دارد خریداری کنند.


زیرا حق هر کودکی است که در این سن و سال مشغول بازی، شادی کردن و لذت بردن از دنیای کودکانه اش باشد. اما متأسفانه کودکان کار و خیابان که در سرمای طاقت فرسا هم مشغول دستفروشی هستند، برای به دوش کشیدن برخی از مشکلات زندگی ناگزیر مسئولیتی را بر عهده می‌گیرند که حتی گاهی اوقات بزرگسالان هم از انجام آن شانه خالی می‌کنند. علاوه بر این متأسفانه این کودکان نمی‌توانند درآمدی را که به دست می‌آورند صرف خود کنند زیرا مجبور هستند در پایان هر مرحله کاری درآمد خود را به پدر و مادرشان بدهند تا صرف سایر هزینه‌ها شود. از این رو سعی کرده ایم از فرصت شب یلدا به عنوان آیینی که افراد جامعه آن را باور دارند استفاده کنیم تا توجه اقشار مختلف جامعه از فرهیختگان تا افراد عادی جلب شود و در جهت کاهش آسیب و معضلات جامعه حرکت کنند.


وی خاطر نشان کرد: در واقع از پتانسیل هایی که شب یلدا در اختیارمان قرار می‌دهد در راستای اقدامات مؤثر و مفید بهره می‌بریم. به بهانه همین شب کودکانی را که در سطح شهرها به کار مشغول هستند شناسایی کرده، بسته‌ها را تقدیم شان می‌کنیم، آنها را با اهداف جمعیت همراه می‌سازیم و تحت پوشش این مرکز  مردم نهاد قرار می‌دهیم.

این در حالی است که حضور این افراد نسبت به مبالغی که کمک می‌کنند، برای ما از اهمیت بیشتری برخوردار است چراکه ارتباط افراد یک جامعه با یکدیگر به افزایش سطح آگاهی در جامعه، درگیر شدن نیروی انسانی با مسائل و معضلات جامعه و مطالبه عمومی می‌انجامد و در نهایت از شدت معضلات موجود کاسته خواهد شد.ایران
 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: