کد خبر: ۹۰۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۷ - ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 20
شفاآنلاین :سلامت >جامعه پزشکی >درمراسمی باحضور دکتر شادنوش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ، ازتلاش های کادرپزشکی و پرستاری مرکز آموزشی پژوهشی درمانی کوثر و امیرالمومنین (ع) سمنان در نجات جان یک مادر باردار قدردانی بعمل آمد .
به گزارش شفاآنلاین ،دراین مراسم، دکتر گوهری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به روند درمان این مادر باردار اشاره کرد و اظهارداشت: درتاریخ 24 آذرماه یک خانم باردار 15 ساله تبعه افغانستان و ساکن روستای ریکان شهرستان گرمسار به مرکز بهداشت روستا مراجعه نمود و بدلیل عدم شنیدن صدای قلب جنین، به بیمارستان امام گرمسار منتقل شد.


دکترعلی گوهری با تشریح وضعیت مادر باردار، گفت: این مادر 15 ساله، بدلیل شرایط خاص پزشکی به سطح ارجاع استان سمنان ( مرکز آموزشی پژوهشی درمانی کوثر سمنان) معرفی و پس از انجام زایمان دربیمارستان امیرالمومنین (ع)، بدلیل مشکلات خونی دربخش ccuبیمارستان کوثر بستری شد .

وی تنگی نفس شدید و تب را ازجمله مشکلات این مادرباردار دانست و بیان داشت : باتلاش کادرپزشکی و پرستاری این بیمارستان ، و باهمکاری مسئولین سازمان انتقال خون استان سمنان، بیمار احیاء و بدلیل مراقبتهای ویژه به طرز معجزه آسایی ازمرگ نجات یافته و درحال حاضر دروضعیت عمومی خوبی به سر می برد .

دکتر مهدی شادنوش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان نیز دراین مراسم، خدمت به مردم نیازمند و جویای سلامت را وظیفه ذاتی مجموعه درمانی دانشگاه دانست و اظهارداشت: وجدان حاکم برانجام وظیفه است که میزان ارزش کارها را تعیین می کند.

دکترمهدی شادنوش ، بااشاره به این که مرکز آموزشی پژوهشی درمانی کوثر سمنان ، بیمارستان سطح ارجاع استان بوده ، گفت : این بیمارستان با پاسخگویی ماهیانه به 8 هزارنفر ازمراجعین، بستری شدن ماهیانه 2 هزارنفر و انجام ماهیانه یکهزار عمل جراحی، به ارائه خدمت به مردم استان و شهرستان سمنان مشغول می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان  گفت: مجموعه ای که بدون درنظر گرفتن تابعیت کشوری بیمار، و با وجود همه شرایط، اینگونه هماهنگ و منسجم به بیماران خدمت می کند، قطعا پیش از آن نیز این هماهنگی و همدلی را تمرین کرده است و این موفقیت نشانه وجود هماهنگی و همدلی کادر درمانی درحوزه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان می باشد.

دکتر مهدی شادنوش بابیان این مطلب که : سربازان جبهه سلامت ، گمنامانه و بدون هیچگونه چشمداشت درحال تلاش می باشند، این نمونه را یکی از هزاران نمونه ای دانست که درطول ماه و سال درحال اتفاق افتادن است .

وی همچنین برتوجه بیشتر کادردرمانی به انجام وظایف خود تاکید کرد و افزود : درعین حال همه ماباید مراقب حاشیه ها باشیم و بگونه ای عمل نکنیم که خدمات شبانه روزی کادر پرتلاش درمانی، به زیر سوال برود.

درپایان این مراسم، با اهداء لوح تقدیر از تلاشهای 3 متخصص زنان و زایمان، 2 متخصص داخلی، 6 رزیدنت زنان و زایمان، 5 رزیدنت داخلی، 8 پرستار مرکز آموزشی پژوهشی درمانی کوثر و امیرالمومنین (ع) سمنان در نجات جان این مادر باردار از مرگ حتمی، تقدیر بعمل آمد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: