کد خبر: ۹۰۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 19
شفا آنلاین>سلامت>معاینات چشمی از بدو تولد نوزاد شروع می‌شود و تا پایان عمر فرد ادامه دارد.

به گزارش شفا آنلاین،ناصری‌پور دبیر علمی بیست و پنجمین کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران در خصوص معاینات چشمی بیان کرد: در واقع همه افراد باید از بدو تولد مورد معاینات چشمی قرار بگیرند. اولین معاینه در بدو تولد و پس از آن در صورت وجود اختلال در ثابت نگه داشتن چشم و ؟؟؟ آن باید در سن سه ماهگی معاینه چشمی انجام شود.
 
وی افزود: پس از آن در سن مهدکودک باید چشم کودک به طور دقیق معاینه شود. در دبستان نیز باید معاینات روزمره صورت گیرد.
 
ناصری‌پور با تأکید بر اهمیت معاینات منظم چشمی عنوان کرد: قبل از ورود به دبیرستان و دانشگاه معمولاً افراد به انجام معاینه چشمی توصیه می‌شوند. پس از این سنین باید با توجه به وضعیت معاینات چشمی و اینکه آیا اختلالی وجود دارد یا خیر، معاینات تعریف شود.
 
وی ادامه داد: اگر بیمار دچار عیوب انکساری نباشد این معاینات در سن 40 سالگی باید تکرار شود مخصوصاً برای افرادی که سابقه بیماری گلوکوم یا پیری چشم دارند.
 
دبیر علمی بیست و پنجمین کنگره سالیانه چشم‌پزشکی ایران با اشاره به اینکه علاوه‌بر معاینات فوق باید هنگام رانندگی و استخدام هم کنترل چشم‌ها صورت گیرد، اظهار کرد: بعد از سن 50 سالگی باید افراد از نظر وجود بیماری استهاله چشمی که وابسته به سن شبیکه است مورد بررسی قرار گیرند. افراد مسن هم باید به طور مداوم تحت نظر پزشک متخصص باشند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: