کد خبر: ۹۰۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 19
شفا آنلاین>سلامت>عینک‌های الکترونیکی قابل برنامه‌ریزیبا توجه به تحقیقات ارائه شده در صد و نوزدهمین نشست سالانه آکادمی چشم پزشکی آمریکا در سال 2015، به بهبود بینایی در کودکان با یک چشم تنبل به اندازه درمان‌های گذشته کمک می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین،تنبلی چشمی که به اصطلاح علمی آمبلیوپی نامیده می‌شود، شایع‌ترین علت اختلالات بینایی در کودکان است.
 
تنبلی چشم بینایی در یک چشم به طور معمول در اوایل کودکی وخیم نمی‌باشد، هنگامی که یک چشم خیلی بیشتر از چشم دیگر نزدیک‌بین باشد، یا به علت انحراف چشمی تنبلی چشم رخ می‌دهد.
 
کودکان مبتلا به تنبلی چشم باید تا هشت سالگی که چشم و مغز آنها همچنان در حال رشد است، درمان شوند در غیر این صورت چشم ضعیف‌تر دچار نابینایی می‌شود.
 
متاسفانه برای چشم پزشکان دشوار است تا پدر و مادر و کودکان را به درمان تنبلی چشم با بستن پد روی چشم یا قطره‌های چشمی که موجب تاری چشم سالم می‌شود متقاعد کنند. استفاده از این پدها در محیط‌های عمومی برای کودکان ناراحت‌کننده و آزاردهنده است.
 
در مطالعه اخیر نشان داده شد که از هر چهار کودک یک کودک قبل از ریختن قطره احساس اضطراب و نگرانی می‌کند و 15 درصد این کودکان درمان با قطره را رد می‌کنند.
 
استفاده از قطره چشم تار کننده چشم سالم و بستن چشم با پد دید چشم سالم را مسدود کرده و مغز را مجبور می‌کند تا چشم تنبل را به فعالیت وادارد. در طول فرآیند بهبود بسیاری از کودکان هنوز هم به عینک برای اصلاح بیناییخود نیاز دارند.
 
عین دیجیتال با ترکیب اصلاح بینایی و بستن دید چشم سالم به بهبود تنبلی چشم کمک می‌کند. لنزهای چشمی به منظور بهبود دید را هم می‌توان به تناسب دید کودکان تعیین کرد.
 
از آنجا که لنزها از صفه نمایش کریستال مایع (LCD) می‌باشند، می‌توان با برنامه‌ریزی لنز چشم سالم خود به خود مات شود و با بستن دید چشم چپ یا راست برای فواصل زمانی مختلف مانند یک پد یا برچسب دیجیتال عمل کند.
 
عینک دیجیتالی اولین درمان موثر و جدید برای تنبلیچشم در نیم قرن گذشته است.
 
محققان در موسسه چشم گلیک در دانشگاه ایندیانا به تازگی اثربخشی عینک را در مقایسه با پدهای چشمی در یک مطالعه بالینی بررسی کردند.
 
آنها 33 کودک 8_3 ساله با چشم تنبل که از پدهای چشمی برای درمان خود استفاده می‌کردند، مورد تحقیق قرار دادند. یک گروه پد را در روز 2 ساعت بر روی چشم خود قرار می‌دادند و گروه دیگر عینک Amblyz YM را در روز برای 4 ساعت به چش خود می‌زدند.
برچسب ها: کودکان ، چشم ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: