کد خبر: ۸۹۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 17
شفا آنلاین>سلامت>معاون فناوری تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه سازمان انتقال خون از نقاط قوت در حوزه سلامت کشور است، گفت: برای حفظ پتانسیل سلامت خون در کشور سازمان انتقال خون باید در زمینه غربالگری نیز فعالتر شود.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر رضا ملک زاده در اختتامیه سومین کنگره بین المللی طب انتقال خون سازمان انتقال خون ایران را یکی از نقاط قوت حوزه سلامت در کشور دانست و گفت: ما جزء اولین کشورها در منطقه بودیم که سازمان ملی انتقال خون داشتیم و خدمات ارزشمندی را در زمینه سلامت خون و فرآورده های خونی به مردم ارایه کرده است.

ملک زاده با اشاره به موسسه آموزش عالی طب انتقال خون، فارغ التحصیلان این موسسه را منشا اثر در کشور عنوان کرد و افزود: امیدواریم فعالیت های تحقیقاتی این موسسه بیشتر شود، همه امکاناتی را که در سطح ملی داریم به کارگرفته و همکاری خوبی بین مووسسه آموزش عالی طب انتقال خون و دانشگاههای کشور شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه در زمینه فناوری های انتقال خون پیشرفت های خوبی داشته ایم، گفت: میتوانیم در بسیاری از محصولات و فراورده های خونی در کشور خودکفا شویم. تجربیاتی که ما در زمینه عوارض خون و فراورده های خونی داریم این را تداعی میکند که نگهداشتن پتانسیل خون سالم در کشور بسیار حایز اهمیت است و بنابراین فعالیت های غربالگری باید در انتقال خون فعالتر شود و همچنین در زمینه تولید فرآورده های سلولی ورود پیدا کنیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: